PC start niet meer!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

PaulMolenaar

Gebruiker
Lid geworden
13 mei 2003
Ik heb een probleempje, ik heb wat in het bios veranderd zonder dat ik precies wist wat er zou gebeuren, ik heb iets wat met het VGA te maken heeft veranderd of uitgezet, met als gevolg dat als ik de computer aan zet je helemaal niets ziet, kheb een compaq computer maar je ziet geneens het opstartschermpje van compaq meer!!

Wie kan mij met dit probleem helpen?

Paul

dan kan je in diezelfde bios weer je default instellingen terugzetten, zodat het weer staat voordat je er in ging rommelen

Barney

Als je niet meer in de BIOS kunt komen, kun je ook ff de pc open maken, zoek waar een (meestal platte) batterij zit, haal deze ff dr uit en dan stop je m weer erin. Dit is ook een mogelijkheid om alles weer terug naar normaal te zetten.

Batterij eruit halen?

Ik heb nog niet gekeken in mijn computer, maar als ik die batterij er uit haal kan er dan niets mis gaan? Gaan er geen gegevens verloren ofzo? Klinkt misschien een beetje dom, maar ik neem liever geen risico!!!

Batterij eruit halen zorgt alleen voor een BIOS reset, heeft niets te maken met de gegevens die je op je harddisk hebt staan.

Gewoon die batterij eruit luppe, paar minuten wachten en weer terugzetten. Opstarten, klaar!

Succes

Ik weet niet hoe oud die pc is, als hij van na 2000 is zal het allemaal wel lukken, maar daarvoor heb je een kans dat je oa je harde schijf opnieuw moet laten herkennen en bv. het communicatietype (ecp e.d.) met de printer opnieuw moet instellen. Ga eerst bios in en schrijf ze allemaal op, als je met een apparaat opeens een probleem hebt na het op default zetten, weet je welke instelling je moet veranderen.

succes

Het probleem is dat ik dus niet meer in mijn bios kom, dus opschrijven zal niet gaan!!! En ik denk dat mijn computer van voor 2000 is!!!

Kan ik niet gewoon met een opstartdiskette weer in de pc komen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan