PC start niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mark Labbé

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2001
Een raar probleem: Mijn pc wil niet meer starten.
Na het indrukken van de startknop kwam hij nog even 3 seconden tot leven, de leds van cd en cdr lichtten nog even op maar daarna viel hij stil.
Netsnoer gecontroleerd, maar weer hetzelfde fenomeen.

En nu zit er helemaaal geen leven meer in.
Hoe kan ik checken wat er stuk is?

Voeding nagekeken?

Laatst bewerkt:
Hoi Mark,

Waarschijnlijk heb je een probleem met een defecte voeding. Je kan je voeding laten testen bij een computerzaak (bijvoorbeeld Paradigit). Paradigit wil meestal gratis naar je computer kijken.

Als je zelf de computer durft open te maken kun je kijken of er te veel stof in de kast zit. Maak dan alles voorzichtig schoon. De ventilator van de voeding kan verstopt zijn, waardoor de computer uitvalt.

Veel succes,

Ronald-Jan:thumb:

Als je cd-rom en brander nog brandende LEDjes hebben, zou ik eens kijken naar de aansluiting van de voedingsconnectors op het moederbord.

De voeding blijkt inderdaad kapot.
Naar verschillende computerwinkels geweest, maar het model dat ik nodig heb blijkt moeilijk verkrijgbaar.
Op Internet ook geen Nederlandse pagina's te vinden
Het betreft een Morex MXM-145TFI

Waar zou zoiets in Nederland op voorraad zijn (of een vervangend exemplaar)?

Geen idee hoe je voeding er nu uitziet (kan er ook helemaal niets over vinden) maar er zal ongetwijfeld een vervangd exemplaar voor te vinden zijn.

Kan je een afbeelding, afmetingen en technische gegevens hier plaatsen, dan kunnen we verder zoeken.

P.S. Wat ik begrijp levert Morex de voedingen inclusief een systeem kast, misschien heb je daar dan een type van.

OK, ik heb maar een nieuwe kast met een standaardvoeding gekocht en het hele spul overgebouwd. Hij doet 't nu weer! Dank voor de reacties en adviezen.
Dient zich nog een probleempje aan: Na het overbouwen krijg ik de melding dat er een failure is met de floppydrive.
Bij het starten reutelt hij ook niet, maar er blijft wel een groen lichtje branden.
Apparaatbeheer zegt dat de drive correct werkt.
Wat deed ik fout?

Mark,

Sluit de IDE kabel op de disk drive eens andersom aan !
Mogelijk is dit de oorzaak ! ;)

Groeten,

Remy

Okéééé Remy! Een typisch geval van Murphy:
If anything can go wrong, it will go wrong!
Je gaat er toch in je argeloosheid van uit dat een stekker: - of maar op een manier geplugd kan worden; - of dat het niet uitmaakt hoe je hem in een stopcontact stopt (stofzuiger).
Er zitten aan de flatcable 2 stekkers die je op verschillende manieren aan kunt prikken en bij een van de twee is een stukje van de flatcable getwijnd!
Ik had dus de verkeerde stekker te pakken.
Dank voor je hint. Het is opgelost.
Groeten,
Mark.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan