PC start niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

DeRRudi

Gebruiker
Lid geworden
23 jul 2005
l.s.

Ik heb een oude pc die ik als server gebruik.
Een amd-k62 450 op een J-542b moederbord met 192 mb intern en 2 6gb hardeschijven.

Ik had hiervoor nog 64mb intern. Omdat er iets met de linux niet goed was had ik de pc afgesloten en het nieuwe geheugen geinstalleerd. Daarna een cd-rom speler verwijderd. Ik wilde de pc weer starten en er klonk een lange gevolgd door 3 korte piepjes. en verder niks meer.
Dus op onderzoek uit...
uiteindelijk had ik alles er af en nog steeds het zelfde. dus de processor er afgehaald. Die zag er nog goed uit.. maar daar heb ik verder niet veel verstand van.
De processor weer terug geplaatst en weer opnieuw geprobeerd te starten. Het piepen is nu weg.. maar hij blijft nu zeg maar bij het begin hangen.. alle lampjes branden en verder gebeurt er niks. geen beeld geen bios niks..

Enig idee waar dat aan kan liggen? is mijn processor kapot? en hoe kan dat zomaar? (leeftijd zeker?)

M.v.gr.

Rutger Gelling

Waarschijnlijk je VGA.

In je boekje staat wat een lang drie kort betekent.

Eric.

zoals ik al zei.. is het een oud mobo.. heb geen boekje meer.. :S en op internet is wel een manual te vinden. maar daar staan de codes niet meer in.

Hmm.. wel mooie site met wat ik eerst zocht..
maar ik krijg helemaal geen meldingen meer :S en starten doet ie ook nog niet :(

tijd voor een ander mobo? :S:S:S

Hier nog een site met beep-code's.

In eerste instantie dacht ik aan verkeerd geplaatst (of losgeraakt) geheugen.
1 long, 3 short Conventional/Extended memory failure

Maar nadat je alles er eens hebt uitgesloopt, en weer terug gezet de pc helemaal niets meer doet, ben ik bang voor statisch elektriciteit..... :8-0:
En da's nie leuk.

De processor weer terug geplaatst, en ook een geheugen bankje? Anders start het mobo echt niet.

Zit er ook een onboard videokaart op?
Zo ja, plug daar de monitor eens in?!

Heb je de bios al eens gereset?
Jumper bij batterij loshalen, 1 min. wachten en weer terug plaatsen.
Mobo starten.

Heb je al geprobeerd het 64 Mb geheugen terug te zetten? En de d-rom?
Welke windows versie draait er?
Win 2000 en xp houden niet van wijzigingen in de hardware, zonder een herinstallatie.
Win 98 kan er wel tegen.

Laatst bewerkt:
eigenlijk alle opties geprobeerd. maar hij komt niet eens in de bios.. dus wat voor windows is niet van toepassing (zeker niet omdat het op linux draaide :) )

statische electriciteit? hoe los ik dat op? :$ of helemaal niet? :S:S

Hallo

Controleer eerst eens goed of de processor (c.p.u.) korrekt is teruggeplaatst in zijn (socket) voet .

Deze past slechts op 1 manier , anders zit het er dik in dat er pinnetjes v/d c.p.u. geplooid worden.

Monteer dan terug het originele 64 MB r.a.m. geheugenlatje.

Dan zou ik het nog eens proberen.

Indien de videokaart ook werd gedemonteerd , uiteraard ook controleren op korrekte montage.

De eerste beep codes die je kreeg waren 9 op de 10 een geheugenfout .

Peter

Statisch elektriciteit is 1 malig.
Daarna is de pc rijp voor de sloop.
Het ontstaat als je aan je pc werkt, en iets electrisch geladen bent (geen randaarde, geen kontakt tussen de kast en je lichaam) en een kat hebt geaaid, of een wollen vloerbedekking enz.
ALs je dan een component aanraakt kan 1 vonkje (let wel dat is 15.000 volt of meer !) fataal zijn voor de hele pc.

Je merkt er weinig van, behalve dat ineens niets meer werkt.

Als je aan de pc werkt, spanningsloos, zorg dan dat je een polsbandje met krulsnoer aan je pc vast zit.
Dit is in een pc winkel te koop.

Anders in ieder geval een blote arm continu op de kast leunen, en dan liefst op een plekje waar geen lak zit.
Dan heb je zelf dezelfde spanning als de kast.
Je hebt dan de minste kans op een vonkje.

Als zoiets gebeurd.. Doet ie dan helemaal niks meer? Want het lijkt verder nog te draaien. De koelers doen het gewoon. Het toetsenbord krijgt een signaal.. mr verder dan dat komt ie ook niet :S

Heb de geheugenbankjes en de videokaart in een andere pc getest.. dat werkt allemaal. processor kan ik niet testen, maar zou niet weten waarom die kapot zou zijn..

Toch maar zoeken naar een nieuw mobo denkk :( waar vind je tegenwoordig nog een socket 7 mobo :S

Dat is per pc verschillend.
Als het bij een draaiende pc gebeurd, blijft de ene heel, de andere krijgt kuren, en de volgende valt 100% dood.

Dat bij jou de fan en power button werken zegt niets over de rest van je pc.

Het lijkt me wel dat je beter naar een ander mobo kunt zoeken.
Staan de pinnen van de processor nog recht?

Pinnen van de processor zien er nog prima uit! dat zal het niet zijn.. :S

nou ja.. balen.. thnx voor de hulp in elk geval!

Probeer eens een ander geheugen kan ook de oorzaak zijn dat die niet meer opstart

Al gedaan.. en als het het geheugen was, had ik wel een of meerdere piepjes gehoord.. dat is niet het geval.

begin gewoon weer van voren af aan. Dus 64 mb geheugen erin,ff bios resetten, kijken of je videokaart goed zit etc etc.

Anders haal je alles eruit en plaats je het 1 voor 1 weer terug,onmogelijk dat je een reepje geheugen plaatst en dat daarna iets stuk is?!!!( of je moet met je schroeverdraaier in je mobo aan het spelen zijn geweest:confused:

Hahahh.. met een schroevendraaier?!?! k ben wel blond, maar zo gek ook weer niet :)

Heb denk ik alles al wel geprobeerd.. een voor een terug plaatsen included. Het heeft ook weinig zin om dit te doen.. aangezien het moederbord niet reageert op veranderingen. (geen foutmeldingen meer) en het is geen atx voeding dus er komt gewoon spanning op en that's it. :S

Ik denk dat dat verhaal van de statische elek. misschien wel mogelijk is... uitkijken naar een nieuwe server.. of ergens ander hosten ben ik bang :(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan