PC start niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

sjorsiscool

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 sep 2006
Ik heb vandaag de koeler (koelelement + fan) van de CPU afgehaald, alles ging precies zoals in het boekje beschreven stond. Maar nadat ik alles weer teruggezet had en ik de PC weer aan wilde zetten was de PC als het ware "dood". De voeding en harde schrijf maken wel geluid (dus staan aan, maken contact) net als de fan op de CPU. Alleen krijg ik opeens geen beeld meer en geen reactie van andere hardware zoals mijn cd-rom spelers. Heeft iemand misschien enig idee wat de oorzaak hiervan is?

Moederbord: MSI K8N Neo4
CPU: AMD Athlon 64 3200+

Alvast bedankt! Groetjes Sjors

Heb je de cpu ook uit zijn socket gehaald? Of misschien wat hard aan die koeler getrokken? Oftewel: zit die chip nog wel gelocked in zijn socket?

en wat over de beep codes hoor je die wel zo ja noteer het ff hier

-

-Ja ik heb de CPU ook zijn zijn socket gehaald... Wat bedoel je met zit de chip nog gelocked op het socket?
-Nee, de beep codes hoor ik ook niet meer...

Als iemand een antwoord op mijn probleem weet hoor ik het graag... Alvast bedankt!

Om de cpu terug te zetten moet je even de "clipje omhoog, clipje omlaag " truc doen om hem dieper in de socket te laten zakken en vervolgens vast te klemmen ["clipje omlaag"]... vastklemmen dus of "locken"...... anders staat de cpu bovenop de contacten i.p.v. erin.

@ ErpCity

Ja ik heb 't clip-trucje nu gebruikt en hij doet het!:)
Hartstikke bedankt ErpCity!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan