PC start niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

kevinsoftware

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2007
hallo,

ik heb een probleem met een pc:(.
hij start niet meer op als ik op de opstartknop druk dan gebeurd er niks.
ik heb de voeding vervangen van 400 naar 500 watt de 400 is kapot want als de stekker er in ging, ging dat ding piepen. dus is het nu vervangen door de 500 watt en aangesloten.

wie kan mij helpen
M.V.G. Kevinsoftware.

PS: ik heb de PC kapot gekregen want ik zou hem repareeren.

Misschien is er wel iets mis met het moederbord, heb hetzelfde probleem gehad. Maar het is vrij moeilijk vaste stellen waar het probleem in zat, dus helaas was het voor mij nieuwe pc kopen en de oude hardeschijf met een extra externe behuilzing redden.

dus er is niks meer op te doen
of als er iets fout is met jumpers ofzo

PS ik zoek de manual van dit type moederboard: M810D

pc opstarten (niet via de knop)

hallo,

ik heb een vraag klinkt stom dat weet ik maar kan ik de PC opstarten zonder de start knop in te drukken?

ik ben namelijk achter het probleem.

Even de twee pinnetjes op je moederbord waarop de startknop zit aangesloten verbinden met elkaar met een schroevendraaier of zo

dat weet ik maar dat is het nouw juist ik wil het pstarten zonder de 2 pinnetjes want hij geeft geen stroom meer door die pinnetjes dat he ik net getest met een stroom meter

dus ik zoek een andere manier

Voor zover ik weet gaat dat niet anders. Moederbord of voeding overleden?

Maar eh... een moederbord waarvan je zeker weet dat het overleden is KAN niet meer opstarten!:o

Sorry, ik begrijp nu niet meer helemaal wat je bedoelt.
Is je moederbord nu dood of alleen het draadje van je powerknop van je kast?
Als alleen dat draadje kapot is, dan kun je de pinnetjes zoals ik al zei even kortsluiten met iets.
Lukt dat niet, dan is of je moederbord of je voeding kapot, zo simpel is het.
Dat kortsluiten met een schroevendraaier heeft helemaal niets met je draadje van die knop te maken!

dat weet ik maar dat is het nouw juist ik wil het pstarten zonder de 2 pinnetjes want hij geeft geen stroom meer door die pinnetjes dat he ik net getest met een stroom meter

dus ik zoek een andere manier

Een stroommeter is een ampèremeter, die zet je tussen een pool en een belasting, je dient de spanningsmeter te gebruiken.

Indien er een spannigsregelaar of meerdere op je mobo is/zijn overleden, doet ie 't ook niet meer.

Dus als hij niet aangaat via die 2 powerswitchpinnen, naar de winkel hollen om een nieuw mobo te halen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan