PC start niet meer!

• Onderwerp starter Onderwerp starter aapie
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

aapie

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2006
na een reboot vanochtend vanwege traag internet wil mijn pc niet meer starten. hij geeft de melding het bestand "hal.dll" niet te kunnen vinden of het is beschadigd. ik kom dus windows totaal niet in.

ik heb verder neits verwijderd van wat het veroorzaakt zou kunnen hebben.

wat is hiervan de oorzaak en nog belangrijker: hoe kan ik dit oplossen? is het mogelijk alleen dit bestand te vervangen of moet ik dan heel windows opnieuw installeren??

bvd.

Hoi,

Probeer dit eens!

Het beste is om deze DLL vanaf de Windows XP cd te kopieren naar
de System32 met behulp van de herstelconsole.

1) Opstarten met de Windows XP cd,
2) R (Repareren) kiezen,
3) Op de vraag bij welke installatie je wilt aanmelden geef je 1 als antwoord,
4) Het administrator-wachtwoord wordt gevraagd,
5) Typ dan het volgende :

"Expand E:\i386\hall.dl_ c:\windows\system32\hall.dll"
zonder " " tekens.

De letter E: moet je veranderen naar de letter van de cd-rom.

Mvg,
Chico

ik krijg geen optie "R" of repareren wanneer ik windows met de cd opstart...

wanneer ik de cd helemaal laat laden dan kom ik terecht bij het kiezen van een partitie om windows op te installeren.

wat nu?

Onderwerp aangepast "Belangrijk:..... " wekt verwarring bij andere gebruikers.

Welke windows cd heb je dan?
Heb je een illigale cd?
Op een originele windows xp cd, zit deze functie ingebakken!
Kun je anders geen andere cd van iemand lenen?
Normaal als je met de cd opstart, krijg je eerst dat alle instellingen geladen worden en bestanden worden gecopieerd, daarna krijg je in het blauwe scherm de optie om op r te drukken voor herstel!
Kijk anders nog eens goed!
Mvg,
Chico.

Ik heb inderdaad dit probleem ook wel is gehad met windows XP. Hoe het komt, geen idee maar heb het ook kunnen oplossen met deze methode..

1) Opstarten met de Windows XP cd,
2) R (Repareren) kiezen,
3) Op de vraag bij welke installatie je wilt aanmelden geef je 1 als antwoord,
4) Het administrator-wachtwoord wordt gevraagd,
5) Typ dan het volgende :

"Expand E:\i386\hall.dl_ c:\windows\system32\hall.dll"
zonder " " tekens.

ik moet eerlijk bekennen dat het een illegale cd is. dit omdat ik mijn pc destijds gekocht heb met XP al geinstalleerd en geen cd meegeleverd was. misschien begrijpelijk dat ik voor dit voorval geen officiele XP cd ga aanschaffen.

het probleem is dus alleen op te lossen via een officiele cd?

Hmm,
Dat weet ik niet zeker! Ik heb zelf ook met illegale windows gewerkt, en heb nog nooit echt gekeken eigenlijk!
Anders is het misschien op te lossen met bart recovery cd! (is opstartbaar)
Deze is gratis te downloaden op het internet, en bevat een aantal heel handige opties om tot een goed herstel te komen!
Mvg,
Chico

is er dan nog wel mogelijkheid tot het behouden van bestanden en gegevens?

Wat je moet hebben is gewoon dat die file op z'n plek komt.. Je zou het zelfs denk ik met Knoppix kunnen doen (liveCD). Alhoewel je misschien dan wel problemen krijgt met NTFS schrijfrechten ed..

Je zou eventueel ook nog de HDD in een andere computer kunnen mounten en dan de cdrom daarin plaatsen en kopieren ;-)

dat laatste is uitgesloten;)

daar begin ik niet aan, wordt te lastig.

ik ga wel even rondvragen voor officiele windows cd en zoeken voor zo'n recovery cd

Lees anders dit ff door!

Ik heb deze zelf ook gemaakt, en is meerdere keren goed van pas gekomen!
Succes.

MVG,
CHICO.:)

Het handigste blijft id. om gewoon een originele windows cd te lenen.:p
Succes.

Lees anders dit ff door!

Ik heb deze zelf ook gemaakt, en is meerdere keren goed van pas gekomen!
Succes.

MVG,
CHICO.:)

haha dit is wel héél omslachtig!

misschien als laatste redmiddel.

ik ga toch even opzoek naar een cd!

mocht er toch nog iets anders zijn hoor ik het graag!:thumb:

Misschien kan dit nog?!!

Je hd in een gezonde pc hangen en als slave instellen. Vervolgens de hall.dll van de gezonde schijf kopieëren en op dezelfde plek weer op de "zieke" pc plakken!

Verder weet ik zo ff niets meer..:p:p
Trusten..
Chico.

Misschien kan dit nog?!!

Je hd in een gezonde pc hangen en als slave instellen. Vervolgens de hall.dll van de gezonde schijf kopieëren en op dezelfde plek weer op de "zieke" pc plakken!
Chico.

Lijkt mij handig. Dan weet je ook gelijk of er mss fouten in zitten? Virus? het gebeurt niet vanzelf ;)

ik heb inmiddels een originele recovery cd kunnen bemachtigen. alles volgens plan alleen nu wordt er een administrator password gevraagd. ik heb geen flauw idee wat ik moet invullen. jullie een idee?

Geen idee:confused:
Misschien je gebruikersnaam of accountsnaam?

Je administrator password heb je ingevuld bij het installeren van PC. Deze gebruikersaccount is standaard verborgen en voor zover ik weet alleen toegankelijk via Veilig Opstarten. Als je dit wachtwoord kwijt bent moet je toch echt BartPE of iets dergelijks gebruiken of zoals andere ook al zeiden, HDD in een andere PC hangen, hoe irritant dat ook zijn mag...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan