Pc Start Niet Meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

mystyle

Gebruiker
Lid geworden
20 mei 2009
Beste ..

Mijn Pc start niet meer op!
Mijn vraag is nu, hoe kan je weten wat er stuk is?
Kdenk niet dat het de voeding is, want er brand nog een led lampje op het moederbord.
Dus kan het alleen maar de processor of videokaart of iets anders.
iemand advies?

Alvast bedankt
gz

geef is wat meer info. Krijg je nog wat te zien als je probeert op te starten? gaan de fans draaien als je hem aan doet? Alles goed aangesloten?

geef is wat meer info. Krijg je nog wat te zien als je probeert op te starten? gaan de fans draaien als je hem aan doet? Alles goed aangesloten?

alles is goed aangesloten, maar er start helemaal niks: Geen voeding, geen videokaart, geen scherm, niks ;)

Hoi,

Heb je niet de mogelijkheid om een andere voeding te proberen?

Een voeding heeft meerdere voltslijnen! Misschien is de 12 volts lijn defect en de 3,3 volt die voor het moederbord is niet. Dat zal de brandende ledjes kunnen verklaren! Weet niet hoor, zeg ook maar wat. Maar mocht je een voeding hebben die goed is...niet geschoten is altijd mis:confused:

Kan wel degelijk kapot zijn al brand er een ledje.

chico was me voor.

Makkelijke test om te beginnen.

Neem je RAM (Geheugen) uit de machine en kijk of hij dan aan gaat. Zo ja kijk hoeveel piepjes je krijgt.

Zet je RAM weer terug en kijk of hij dan wilt opstarten. Als je iedergeval een piep krijgt dan is dat voldoende.

Makkelijke test om te beginnen.

Neem je RAM (Geheugen) uit de machine en kijk of hij dan aan gaat. Zo ja kijk hoeveel piepjes je krijgt.

Zet je RAM weer terug en kijk of hij dan wilt opstarten. Als je iedergeval een piep krijgt dan is dat voldoende.

De RAM geheugen is het niet, want het start steeds niet op, De voeding is het ook niet want heb een nieuwe voeding eraan gedaan dat wel werkt! Maar steeds niet

Als ik Stroom erop zet dan gaat er op de moeder display dit aan F.5

Dus ik denk dat het de processor is of de videokaart? hoe test ik dit?

De RAM geheugen is het niet, want het start steeds niet op, De voeding is het ook niet want heb een nieuwe voeding eraan gedaan dat wel werkt! Maar steeds niet

Ook is je ram goed, net zo als laminaat vloering dat als het niet goed gelegged is dan kan daar ruimte tussen komen. Zelfde is met Ram en ze noemen dat in Engles een "Memory Creek" waar hij niet perfect op zijn plek zit. En als je een reactie krijgt zonder ram dan weet je ook dat de moederboord niet tot rust is gekomen.

videokaart en cpu kun je alleen checken door ze in een andere pc te hangen. Bij de processor zul je wel de goede socket moeten hebben op je mobo uiteraard! Je moet maar net de mogelijkheid hebben, ik weet het. Maar vrees dat je er anders niet achter komt:confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan