PC start niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

MIT400

Gebruiker
Lid geworden
15 sep 2014
Berichten
20
Beste mensen,

Sinds gisteren wilt mijn computer niet meer opstarten. Het enige wat hij nog doet is het volgende: Zodra ik de aan/knop indruk dan hoor je hem even aan gaan en gelijk valt hij weer uit. Ik heb de volgende handelingen al uitgevoerd.

  • Nieuwe koelpasta.
  • Nieuwe CMOS batterij.
  • Andere processor koeler.
  • Opgestart zonder processor.
  • RAM modules eruit gehaald en een voor een geprobeerd.
  • Getest met andere voeding.

Hij geeft ook geen pieptoon, hij valt gelijk weer uit. Ik heb een vermoeden dan mijn moederbord het begeven heeft. Heeft er iemand nog tips?
 
Alleen met CPU, zonder die gebeurt er helemaal niets, systeemspeaker en voeding uiteraard opstarten, geen bios beeps, mobo overleden, bios beeps zijn goed.

Indien niets en een ps/2 tokkelbord eraan, als dat nog mogelijk is, ledjes lichten op bij booten?
 
Alleen met CPU, zonder die gebeurt er helemaal niets, systeemspeaker en voeding uiteraard opstarten, geen bios beeps, mobo overleden, bios beeps zijn goed.

Indien niets en een ps/2 tokkelbord eraan, als dat nog mogelijk is, ledjes lichten op bij booten?

Hij geeft geen bios beeps meer, ook de ledjes bij het booten springen even aan en gaan gelijk weer uit. Zodra ik de aan/uit knop indruk begint alles even te draaien en valt direct weer uit.
 
Probeer eens zo kaal mogelijk op te starten: enkel moederbord, processor, 1 geheugenmodule en enkel een losse videokaart als je geen onboard hebt. Voor de rest helemaal niets aangesloten, dus ook geen usb-apparaten. Als je dan beeld krijgt, telkens 1 extra iets aansluiten totdat je de boosdoener gevonden hebt ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan