PC Start niet met HD4890

Status
Niet open voor verdere reacties.

niekfct

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 jul 2006
Hoi

Ik heb vandaag een nieuwe XFX Radeon HD4890 binnengekregen. Als ik deze aansluit, wil mijn pc met geen mogelijkheid aan. Het lampje van het moederbord brandt wel, maar als ik op de powerknop druk, reageert hij nergens op. Ook na het afkoppelen van DVD-Rom, harddisk, pci netwerkkaartje en met maar 1 geheugenreepje reageert hij nergens op.

Zou dit aan de voeding liggen? Ikzelf heb 500W, en ik heb hem in een ander systeem getest met 600W, waar hij netjes doet.

Mijn systeem bestaat uit:
500W voeding
Asus M2N-SLI Deluxe moederbord
AMD Athlon 64 X2 3.00 GHz
XFX Radeon HD4890
(voor meer informatie kijk bij mijn systeem).

Na het ontkoppelen van de videokaart start hij wel op, en geeft dmv piepjes aan dat er iets fout is.

Iemand een idee?

ps. mocht het aan de voeding liggen, kan ik die vervangen, en wat kost dat? Ik heb namelijk een kast waar de voeding al in zat..

Hoi,

Zou genoeg moeten zijn de 500 watt volgens mij maar van welk merk is de voeding.
En tweemaal de zes polige stekker aangesloten?
Het laatste denk ik wel want je hebt hem al op een ander systeem geprobeerd lees ik net kan je de voeding uit dat systeem niet in je huidige proberen.

Modag

Laatst bewerkt:
nee er zit een 6 polige en een 8 polige ingang in de videokaart.. Zou ik dan 2x 6 moeten proberen? In het andere systeem werkt het wel op de 6-8 manier. Mijn voeding (die bij de kast in zat) is van Antec, die van dat andere systeem van Xilence

Hoi,

Mag ik vragen welk merk de videokaart is want ik heb hier zelf twee stuks 4890 en daar zit 2x zes op. Maar je hebt hem toch al op een ander systeem geprobeerd hoe had je hem daar dan aangesloten?
Probeer de andere voeding eens in jouw systeem.
Modag

Met andere voeding (600 W) in mijn systeem werkt hij wel. Dus zal het aan mijn voeding liggen. Weten jullie nog een goede voeding?

Code:
Kleur  	
	Zwart

Vermogen 	

Combined 	620 Watt
Combined Power 3,3V/5V 	191 Watt
Efficiëntie 	
	80 %

Ingangsspanning 	
	230V, 50Hz, 5 A
110V, 60Hz, 10 A

Standaard 	
	ATX12V 2.2, EPS

Moederbordaansluiting 	
	1 x ATX 2.0 (24-polig), kabellengte 50cm of
1 x EPS (24-polig), kabellengte 50cm

Extra aansluiting 	
	1 x ATX12V (4-polig), kabellengte 65cm
1 x ATX12V (8-polig), kabellengte 65cm

Stroomaansluitingen 	
	6 x 5,25 inch, kabellengte je 2x 50cm, 65cm, 80cm
2 x 3,5 inch, kabellengte 80cm
6 x Serial-ATA, kabellengte je 2x 50cm, 65cm, 80cm

Stroomaansluitingen AGP/PCIe 	
	1 x 6+2-polig, 2 x PCIe, kabellengte 50cm

Stroomsterkte 	

+3,3V 	25 A
+5Vsb 	3,5 A
+5V 	20 A
+12V1 	19 A
+12V2 	19 A
+12V3 	19 A
+12V totaal 	43 A
-12V 	0,8 A

Achterzijde 	

Aan/Uit schakelaar 	1

Eigenschappen 	
	PFC actief

Features 	
	ATX12V 2.2, Kabelmanagement, Koeler temperatuurgestuurd

Bouwvorm 	
	ATX

Koeler 	

1 x 120 mm

Formaat (BxHxD) 	
	150 x 86 x 180 mm

Garantieperiode 	
	24 maanden

Daar staat dus bij 1 x 6 +2 polig.. Ik heb dus een 6 polige en een 8 polige nodig.. Gaat dit wel goed?

Nog een vraag, past zo'n voeding altijd? Zijn de afmetingen (hxbxd) altijd gelijk?

Heb de aanbevolen voeding besteld en geinstalleerd. Echter nog steeds hetzelfde probleem. Zodra ik de stekkers uit de videokaart haal, start de pc wel, en begint de videokaart-fan ook te draaien.

Ondertussen >260 euro uitgegeven voor een kaart en voeding, en het werkt nog niet.

Laatst bewerkt:
Ik had deze vraag niet gelezen...
Maar ik had je zo kunnen vertellen dat een nieuwe voeding kopen vrij zinloos is. (niet om te pochen hoor).
Nu moet ik wel zeggen dat de orginele 500W voeding uit de antec-kast niet de allersterkste is, dus de nieuwe voeding is totaal niet erg. Alleen had het niets met dit probleem te maken. (de voeding was dus zwaar genoeg voor de HD4870 -> maar jij hebt toch voor de duurdere gekozen)

Wat ik denk:
Ik denk dat je in de bios iets raars hebt gedaan. Haal de videokaart er dus even uit en start daarna op in de bios en reset de bios aldaar (batterij minuutje uit moederbord halen kan ook: alleen waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan?)
Nu de videokaart weer terug plaatsen. Natuurlijk in het bovenste (blauwe) slot.

Ik zou het wel bizar vinden als de kaart wel in het ene systeem werkt en niet in de andere.
Zeker als je met je oude videokaart geen probleem had.

Laatst bewerkt:
Ik heb het nu wel voor elkaar gekregen, aangezien deze voeding modulair is, en ik hier geen ervaring mee had, denk ik dat ik de stekkers in de voeding zelf er niet goed had in zitten. Het werkt nu in ieder geval.

@marsmannetje: toch nog bedankt voor je reactie, en een opmerking: Hoe kan ik in bios komen zonder videokaart die mij het bios toont?? :P

Ik heb het nu wel voor elkaar gekregen, aangezien deze voeding modulair is, en ik hier geen ervaring mee had, denk ik dat ik de stekkers in de voeding zelf er niet goed had in zitten. Het werkt nu in ieder geval.

@marsmannetje: toch nog bedankt voor je reactie, en een opmerking: Hoe kan ik in bios komen zonder videokaart die mij het bios toont?? :P

je had toch een videokaart? Dus degene die je voor de HD4890 had...

of gewoon geklooi.
De stekkers er niet goed ingedrukt ofzo.
Dus ook al met zijn vorige voeding.

Het lijkt me sterk dat een computer niet wil opstarten omdat de voeding net niet zwaar genoeg is. Dat de computer niet stabiel te krijgen is: dat wil ik geloven. Maar niet opstarten geloof ik niet. Zo zwak was de voeding nu ook weer niet...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan