PC start niet met op met meer dan 2 memory modules

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pieter88

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
31 dec 2007
Berichten
2
Gegroet.

Ik heb zojuist voor een vriend van mij zijn pc geupgrade. Upgradekitje gekocht met een AMD 6000+ , 2gig RAM ( 2 x 1), nieuwe voeding en een nieuwe 3d kaart.

Nadat ik alles had geinstalleerd kreeg ik echter geen beeld. Ik dacht dat het aan de 3d kaart lag, dus heb ik deze getest op mijn eigen pc. Dat werkte.
Na alle onderdelen te hebben gecheckt, kwam ik er achter dat de pc alleen beeld geeft als ik maar één memory module van 1GIG in de pc steek.

Ik heb geprobeerd ze in verschillende slots te steken, en ook geprobeerd ander geheugen te plaatsen (kingston 512 MB)

Ik ben nu een beetje ten einde raad.

Asus 8600 GT
AMD 6000+
Foxxconn A690GM2MA
MDT 1024 MB DDR2 - 667 CL4 (x2)
 
Laatst bewerkt:
werkt het geheugen wel probleemloos in alle opstellingen op jouw systeem?
geheugen individueel getest op het moederbord en dat werkt? Ook in elk slot gedaan en werkt?
laatste flash van het mobo verwerkt?

En anders is dan toch het moederbord defect.
 
Het kitje zelf samengesteld of kant en klaar zo gekocht?

Wat voor merk en type geheugen hebben we het over?
 
MDT 1024 MB DDR2 - 667 CL4 (x2)

Meer staat er niet op. Het kitje kant en klaar gekocht bij alternate. (De voeding zelf aangeschaft)
Individuele sticks werken in elke slot, de 2e stick zorgt echter voor het probleem. Kan het zijn dat het iets met een unlock jumper te maken heeft? Heb iets gelezen over write protection bij foxxconn. Misschien moet ik iets in het bios aanpassen?

*edit
Ga het geheugen zelf testen op mn eigen systeem, flash upgrade
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan