PC start niet. Moederbord kapot?

Status
Niet open voor verdere reacties.

benzema

Gebruiker
Lid geworden
11 jul 2009
Hallo,

Sinds korte tijd start mijn pc niet goed meer. Wanneer ik hem aanzet gaat er een oranje lampje aan en doet ook mijn beeldscherm niks. Na een aantal keer de stekkers er in en uit te doen heb ik een kleine kans dat die het doet. Net na 20 minuten deed hij het eindelijk.

Ik keek laatst bij apparaatbeheer en toen stond er bij NVIDIA GeForce; Dit apparaat werkt niet correct. Ik heb hem toen uitgeschakeld maar dat was blijkbaar niet zo slim.

Iemand suggesties over wat te doen? Ik ben niet zo goed met alle termen trouwens.:o

Alvast bedankt

Ik keek laatst bij apparaatbeheer en toen stond er bij NVIDIA GeForce; Dit apparaat werkt niet correct. Ik heb hem toen uitgeschakeld maar dat was blijkbaar niet zo slim.

Inderdaad was dit misschien niet zo'n goede zet, omdat die GeForce je videokaart is... Probeer eens op te starten in "veilige modus" (F8 drukken) en schakel de kaart weer in...

Reset je bios eens door je batterij er een uur uit te halen. Werkte bij mijn pc erg goed :thumb:

Oke ik zal de batterij er uit proberen te halen.
Hoe gaat het in zijn werk om de pc in veilige modus op te starten? Gewoon aanzetten en dan op F8 blijven drukken?

Verder heb ik bij apparaatbeheer gekeken, en er staat het volgende:

bij hardware - apparaatbeheer - systeemapparaten - NVIDIA nForce System Management:

Er zijn geen stuurprogramma's voor dit apparaat geïnstalleerd.

Erpcity: nee, GeForce maakt ook moederborden mijne is een GeForce 6100SM. dus het hoeft niet zo te zijn dat hij zijn videokaart heeft uitgeschakelt.

Benzema: als het je is gelukt de batterij eruit te krijgen (waarin je de 1e keer ongelofelijk bang bent dat je iets kapot maakt), laat hem er dan wel een uur uit, want je pc onthoud de bios nog een tijdje nadat de batterij eruit is gehaald.:cool:

Erpcity: nee, GeForce maakt ook moederborden mijne is een GeForce 6100SM. dus het hoeft niet zo te zijn dat hij zijn videokaart heeft uitgeschakelt.

Benzema: als het je is gelukt de batterij eruit te krijgen (waarin je de 1e keer ongelofelijk bang bent dat je iets kapot maakt), laat hem er dan wel een uur uit, want je pc onthoud de bios nog een tijdje nadat de batterij eruit is gehaald.:cool:

Denk toch dat ErpCity gelijk heeft. Je moederbord kun je niet echt uitzetten in apparaatbeheer....:o

Maar zou dit allemaal het probleem oplossen dan? Aangezien ik iets heb uitgeschakeld, wat ik nu niet meer kan vinden in de lijst en dus ook niet weer kan aanzetten?

Ik ga het in ieder geval proberen wanneer ik mijn computer uit zet.
Heb hem nodig en geen zin om hem uit te zetten en later weer n uur te wachten.

Hallo,

Sinds korte tijd start mijn pc niet goed meer. Wanneer ik hem aanzet gaat er een oranje lampje aan en doet ook mijn beeldscherm niks. Na een aantal keer de stekkers er in en uit te doen heb ik een kleine kans dat die het doet. Net na 20 minuten deed hij het eindelijk.

Iemand suggesties over wat te doen? Ik ben niet zo goed met alle termen trouwens.:o

Alvast bedankt

Kijk ff als je de powerswitch kabeltjes ( van je kast ) goed op zn plaatst heb aangesloten ..
Dit probleem komt wel vaker voor. Maar vertel eens meer info, heb je zelf je PC inelkaar gezet ? Of heb je gewoon Gekocht uit de winkel ?

Maar ff over de je probleem. Kijk gewoon ff als je powerswitch kabeltjes goed zijn aangesloten op je mobo want dat kan ook misschien de oorzaak zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan