pc start niet, moederbord lijkt stroom te krijgen

• Onderwerp starter Onderwerp starter yolk
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

yolk

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2006
Gisteravond van nieuwe onderdelen een pc in elkaar gezet, alles aangesloten volgens de handleiding. Ging allemaal goed totdat ik de pc aanzette. Stekker in het stopcontact en het lampje van de powerknop lichtte mooi blauw op. Toen de pc aangezet en er gebeurde niks. Stroom eraf gehaald en toen draaiden de fans een klein stukje.
Mijn moederbord is een ECS C51GM-M AM2.
Wat kan het zijn? Het lijkt een beetje op de topic van Dark Horse, maar hij heeft het niet over fans die een paar cm draaien.

Goed je bedradingen nakijken, en controleren of je alles wel goed vast hebt geklikt, de geheugenstrips, en de processor goed nakijken of ze vast zitten

Alle tips opgevolgd, behalve dat met die schroevendraaier, die snapte ik niet.
De voeding in een ouwe PII gedaan, die deed het. Terug in het nieuwe systeem gedaan, same problem. Blauw licht, maar veel meer gebeurt er niet.

De draadjes vanaf de aan/uitknop de LED (power/HDD) wel goed om aangesloten?
Afstandhouderdjes achter het moederbord geplaatst?

Ja, de draadjes zitten goed. Lijkt me tenminste, want anders zou het lampje van de power-knop niet branden toch?
De afstandhoudertjes, zijn dat die koperen schroefdingen? Die zitten inderdaad op hun plek. Daar het moederbord bovenop en met schroefjes vastgemaakt.

Et gaat er ook om dat die LED-kabeltjes op de juiste plek zitten of het labeltje omhoog of naar beneden moet wijzen. Althans, dit maakte vroeger wel uit.

yolk zei:
Ja, de draadjes zitten goed. Lijkt me tenminste, want anders zou het lampje van de power-knop niet branden toch?
De afstandhoudertjes, zijn dat die koperen schroefdingen? Die zitten inderdaad op hun plek. Daar het moederbord bovenop en met schroefjes vastgemaakt.

Dan heb niet die tip over het uitbouwen gebruikt, enne, die tip over de schroevendraaier, die gebruik je als powerswitch, die kadel is immers niet aangesloten als je alles hebt uitgebouwd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan