pc start niet na instal videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

tazmez

Gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2002
Berichten
52
All,

Heb een Dell Dimension 8200 (PROCESSOR, 80532, 2.4G, 512K, 533FSB, SOCKET N).
Nu heb ik eerst een nieuwe videokaart aangeschaft (Sapphire X1600 Pro 512mb AGP maar de pc starte niet meer op. Voeding / power probleem ?
Nieuwe voeding (van 420watt) gekocht, erin geplaatst maar niets niets.
Krijgt nog geeneens stroom ?
Stop oude voeding en videokaart erin, stroom erop en zie direct op moederbord lampje branden ..werkt weer.

Enig idee wat dit kan zijn ?

Alvast Dank,

Michel
 
zo mooie videokaart ik heb geen idee wat het kan zijn je kunt je batterij van je moederbord halen stekker eruit en daarna na 1 min zo de pc aanzetten zonder de batterij terug te plaatsen kijken of ie het dan wel doet na 2 of een paar pogingen zet je batterij terug als ie het doet zet je het natuurlijk terug dan wel ff de pc uitschakellen en de stekker er ff uit daarna zet je hem gewoon aan
 
Laatst bewerkt:
Heeft deze kaart geen extra voeding nodig? een eigen voedingsaansluiting?
 
je hebt toch een voeding van 420 watt gekocht? is wel goed voor je nieuwe videokaart maar heb je dat batterij geprobeerd?
ow ja en als je die nieuwe voeding laat staan en je oude videokaart erinzet heb je toch ook beeld?
 
Laatst bewerkt:
Stonecity & Lane Pier,

Zal eens proberen om op te starten zonder de batterij...vreemde truc maar uiteraard het proberen waard.
De nieuwe videokaart zit inderdaad op de power en op de harddisk aangesloten (zoals beschreven).
Zal ook eens de nieuwe voeding erin zetten met de oude kaart maar lijkt me dat dit niet zal werken aangezien ik geeneens stroom krijg met de nieuwe voeding.

Laat het zsm weten.

Alvast Dank,

Michel
 
tazmez zei:
Stonecity & Lane Pier,

Zal eens proberen om op te starten zonder de batterij...vreemde truc maar uiteraard het proberen waard.
De nieuwe videokaart zit inderdaad op de power en op de harddisk aangesloten (zoals beschreven).
Zal ook eens de nieuwe voeding erin zetten met de oude kaart maar lijkt me dat dit niet zal werken aangezien ik geeneens stroom krijg met de nieuwe voeding.

Laat het zsm weten.

Alvast Dank,

Michel
ik verwar me een beetje op een ander topic was er een of ander gek met ook een voedingsprobleem die zijn paperclip aan een power gezet heefd nu is de voeding kapot (heefd ie zelf gedaan)

sluit alleen de power connection aan de cd-speler en stop de stekker in de stopcontact kan de cd speler open en dicht gaan? zo ja stekker eruit power op moederbord eventueel 12v atx ook aan je moederbord met je oude videokaart start de pc?
 
Laatst bewerkt:
Stonecity,

Sterk verhaal ?? Volgens programma everst is mijn batterijstatus: GEEN BATTERIJ !!!

Heb de kast nog niet open gemaakt na je reaktie dus ..... ben benieuwd.

Groet,

Michel
 
Stonecity,

Ga morgens eens proberen om alleen de power op de cd speler te zetten.
Ben het nu beu :D zit heel de avond al te klooien.
Als iemand in mijn kenissenkring een probleem heeft kan ik ze altijd helpen, nu heb ik een probleem en kan het zelf zien op te lossen (met jullie hulp) want niemand weet het...

Zit zelf in de automatisering maar heb dit nog nooit meegemaakt !
:evil: :evil:

Groet en dank,

M
 
Stonecity,

Wat mij betreft houd het op...alles geprobeerd. Nogmaals andere voeding, wel stroom maar start gewoon niet op.
Dell komt met antwoord dat het KAN KLOPPEN dat het moederbord het niet aan kan...ze weten hetzelf geeneens.

Mocht je nog ideeen hebben ..zeer welkom... anders loop ik van de week naar de Aldi en koop er zo'n 1.

M.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan