Pc start niet na vervangen cmosbatterij

Status
Niet open voor verdere reacties.

edmondcorbet

Gebruiker
Lid geworden
9 apr 2016
na nieuw cmos batterij start mijn xps 630i niet meer , wel alles draai voeding fans, ook de fan van de vga kaart maar ik krijg geen beeld of geluid.ook in andere plaats doet de kaart niets, behalve draaien.
Ik hoor graag als iemand daarmee ervaring hebt.
bij voorbaat mijn dank.

Laatst bewerkt door een moderator:
Welkom op Helpmij.nl :thumb:
Ik heb je vraag een passendere titel gegeven.

Ik vermoed dat er toch ergens een kabeltje is losgeraakt bij het plaatsen van de batterij, of een onjuiste batterij hebt geplaatst.
Controleer eerst alle kabel aansluitingen.

Nee, het is de juist batterij en is geen kabeltjes er aan.
ik ben al 32 jaar bekend met pc van veel merken maar telkens kom ik probleem waar ik grijs haren van krijg.
Alles deed het maar omdat een melding kwam dat mijn batterij aan vervanging was heb ik het gedaan zoals ik al zoveel heb gedaan , maar nu met een Dell xps 630i lukt het niet meer om een beeld te krijgen, verder werkt alles ook de fan van de vga kaart maar kom geen beeld op de monitor, ook op een andere monitor en ook niet met een andere vgakaart.

nee niets, wel als ik vergeet de vga kaart voeding aan te sluiten, maar verder grote stilte.

ik ga van uit dat deze probleem niet 123 op te lossen is en kap ermee voor vandaag, ben al de hele dag mee bezig.
morgen ga ik verder.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,
Wat was het probleem precies voordat je de batterij verving?
Je hebt geen (kort)sluiting gemaakt tijdens het vervangen?

Goedemorgen,

Je kan wel in de bios komen? zo ja staat alles op de juiste instellingen?

nee ik heb geen beeld dus ik zie de bios niet op de monitor trouwens de fan van de vga kaart loop op maximum constant, ik heb andere karten (3 nieuw) ook geprobeerd maar de probleem blijft.
Als ik alles er afkoppelt (dvd,harddisk en andere karten piep de moederbord niet, ook als ik de geheugen er uit haal.

beste Mik,
ik ben de batterij gaan vervangen omdat ik er een melding krijg daarvoor.
en kortsluiting is ook niet gebeurt ik ben systeem beheerder al 32 jaar dus van het begin af en gebruikt special handschoenen die niet statisch zijn.
alles wat op de forums op internet gezegd wordt heb ik geprobeerd, zonder succes.

Indien je alleen opstart met de CPU, voeding uiteraard en systeemspeaker, die is er wel? en je krijgt geen bios beeps dan is voor 99% het moederbord overleden, indien een mogelijkheid om een PS/2 tokkelbord aan te sluiten en er lichten daar leds op dan zou je nog een biosbootblock aktie kunnen ondernemen.

Uitbouwen en bord op een houten ondergrond en het nogmaals proberen om kortsluitingen uit te sluiten kan ook nog.

het heeft niet mogen lukken .Moederbord was niet te reden, dus een nieuwe Gigabyte atx mobo geinstalleerd en op zijn kop gezet de kabels past precies en nu werkt het uitstekend.
soms zijn er geen andere weg , ik ben blij dat het opgelost is.
allemaal bedankt voor de geboden hulp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan