Pc start niet op door kou(?)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ruud2007

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2011
Mijn PC start de laatste dagen regelmatig 's morgens niet op. Pas na een tijdje, en een aantal keren stroom er af, lukt dat wel. De ventilator gaat wel altijd draaien, er kan dus geen probleem met de voeding zijn. Het is in mijn werkkamer momenteel 's morgens erg koud, slechts een paar graden boven nul. Kan dat de oorzaak zijn? In dat geval misschien eerts de verwarming maar aanzetten voordat ik de pc opstart.

Heb je er verder geen problemen mee? Ik denk niet dat het komt door de kou, aangezien een computer de chips niet koud genoeg kunnen zijn. Ik ben bang dat je moederbord aan het kapot gaan is. Ik spreek uit ervaring.

kijk eerst even of alle kabels goed zitten.
zolang het niet vochtig is is je pc er alleen maar blij mee.

Heb je er verder geen problemen mee? Ik denk niet dat het komt door de kou, aangezien een computer de chips niet koud genoeg kunnen zijn. Ik ben bang dat je moederbord aan het kapot gaan is. Ik spreek uit ervaring.

De PC werkt prima en is pas 6 maanden oud. De kabels zijn goed aangesloten en de opstartproblemen doen zich alleen voor na een extreem koude nacht (of zou dat toeval zijn?). Kan de omgevingstemp er niet mee te maken hebben? Zie zojuist in de handleing dat de werktemperatuur 10-35 gr zou moeten zijn. Niemand ooit van dit fenomeen gehoord?

Hallo

"Pas na een tijdje, en een aantal keren stroom er af, lukt dat wel"

Dit lijkt inderdaad sterk op een voedingsprobleem.

Deze omruilen voor een andere is een snelle manier om te weten te komen of dit de oorzaak is.

"pas 6 maanden oud" --> garantie claimen .

Peter

Batterijen hebben het moeilijker bij koude. Soms doen computers het niet meer bij een lege batterij. Dit omdat je ook geen pieptonen bij het aanzetten hoort. Ik denk dan dat de Bios niet werkt. Meet de batterij (meestal 3 Volt dus geeft de halve uitslag van een gewone batterijmeter voor AA en AAA batterijen), laat die niet in de computer springen dus vinger er bovenop houden, na het uitnemen en herplaatsen zal je in de Bios moeten gaan en eerst weer Standaard Instellingen (Defaults) moeten selecteren.

Bij ieder apparaat wordt een maximale en minimale gebruikstemperatuur aangegeven. Garantie voor niet starten bij koude zal wel niet mogelijk zijn. De oplossing is gewoon wat warmer maken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan