PC start niet op (geen beeld)

Status
Niet open voor verdere reacties.

jws

Gebruiker
Lid geworden
11 jul 2003
Berichten
28
Daar ben ik weer,

ik heb zojuist een nieuwe voeding/moederbord/processor/geheugen geinstalleerd. Ik zet de PC aan, en ik krijg geen beeld. De ventilator van de CPU draait wel. Wat kan er mis zijn?

Bedankt

jws
 
Misschien de IDE kabel van de hardeschijf er verkeerd om ingestopt.

Hoor je wel een korte piep als je hem aanzet?
 
Geplaatst door Paintje
Misschien de IDE kabel van de hardeschijf er verkeerd om ingestopt.

Hoor je wel een korte piep als je hem aanzet?
IDE Kabel kan er maar op een manier in volgens mij. En ik hoor geen piep, want ik heb geen PC speaker....
 
@JWS

met een nieuw moederbord, processor en geheugen zal je gewoon opnieuw moeten installeren.

Kom je wel bij je biosscherm? Zoja, opnieuw installeren.

Als dit niet het geval is.
ben je soms de afstandhoudertjes voor je moederbord in je pckast vergeten? Als dat zo is, bid dan maar dat je je moederbord niet gesloopt hebt..
 
:confused: Tja een PC speakertje is altijd wel handig op dit soort momenten.
Je zult het al wel gedaan hebben maar checken of alle kabeltjes er wel goed inzitten en kaarten.
Heb je de master en slave jumpers goed staan van de HD en CDrom ?
Et geheugen ken ook stuk zijn of niet goed aangedrukt.

Wat ook kan is dat je Bios van slag is door statische electrischeteit bij het in mekaar zetten, je moet dan met het jumpertje de bios hardware matig resetten.

Hoe doet het lampje van de Harde schijf als je hem aanzet ?
 
Ten eerste: ik krijg helemaal geen beeld, dus ook geen BIOS. BIOS-reset jumpertje heb ik al gedaan. Ik heb inmiddels al een PC speaker uit een andere PC gehaald, en ik hoor geen piep bij het opstarten. HDD-lampje brandt ook niet. En over die afstand houdertjes: Die zitten in mijn kast ingebouwd, die kan ik dus niet vergeten zijn.
 
Mmmmhhh et zou idd kunnen dat de IDE kabel er maar op 1 manier in past, maar ik zou dan toch eens checken of je hem toch niet ken omdraaien.
Vroeger (386 :rolleyes: 486) konden die dingen er namelijk wel omgedraaid in en dan gebeurde altijd hetzelfde.
Geen piep en geen branden HD lampje, probeer anders eens door de IDE kabel van het moederboard los te trekken of tie dan wel dos beeld wil geven.
Zoja dan ben je in ieder geval weer een stapje verder
 
Ik heb het gecheckt, IDE Kabel kan er inderdaad maar op 1 manier in. En opstarten zonder ide kabel er in lukt ook niet...ik heb alternate.nl al gebeld, die zeggen dat ik de hele zooi moet terugsturen...
 
Geplaatst door ozcar_vdb
het is opgelost hoor :)

En hoe heb je het opgelost?
Daar kunnen wij wellicht ook van leren:)
is trouwens het probleem van jws ook hiermee opgelost?
 
Geplaatst door Stigter
is trouwens het probleem van jws ook hiermee opgelost?
Arie, dit hoort mischien wel bij elkaar.
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=162597

Het lijkt aardig op dezelfde vraag, maar dan onder een andere nicknaam.
confused.gif
 
Hehe nee, oscar is een vriend van mij, en hij weet dat mijn probleem is opgelost :)
 
Geplaatst door jws
Hehe nee, oscar is een vriend van mij, en hij weet dat mijn probleem is opgelost :)
En hij heeft ongeveer hetzelfde probleem?:confused:
 
Huh, "ongeveer hetzelfde probleem" ?
Zijn probleem is een kapotte PSU die waarschijnlijk zijn moederbord heeft gesloopt, en mijn probleem was het niet meer opstarten van de PC na een grote upgrade...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan