pc start NIET op groot probleem echt.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yamitommie

Gebruiker
Lid geworden
24 dec 2007
Berichten
231
Hallo,

ik heb beneden een computer staan, die is van mijn zusje en die is kapot. Ik heb haar ook beloofd dat ik haar zou helpen om het te maken. Daarom plaats ik dit bericht hier.:)

De computer wil maar niet opstarten.

Ik heb een OptiPlex GX260 Series

Hij start op maar blijft zeker een minuut lang hangen bij de allereerste scherm wanneer je de pc opstart, waar je kan drukken op F2=setup
F12=Boot menu
op allebei reageert ie echter niet, je krijgt alleen maar een piepje te horen.


Wanneer het eerste scherm eindelijk voorbij is dan krijg ik 2 piepjes te horen wanneer het andere scherm tevoorschijn komt. Het volgende scherm ziet er als volgt uit, en hierna start hij dan ook echt niet meer verder op:
_
Phoenix ROM BIOS PLUS Version 1.10 A09
Copyright 1985-1988 Phoenix Technologies Ltd.
Copyright 1990-2004 Dell Computer Corporation
All rights reserved

Dell System Optiplex GX260 Series
www.dell.com

Primary hard disk drive 1 not found
Secondary hard disk drive 1 not found

Secondary hard disk drive 0 failure
Strike the F1 key to continue, F2 to run the setup utility
_

Wanneer ik dan op F1 druk dan krijg ik het volgende:

_
Intel (R) Boot Agent GE v1.2.21
Copyright (C) 1997-2004, Intel Corporation

PXE-E61: Media test failure, check cable
PXE-M0F: Exiting Intel Boot Agent.

Strike the F1 key to continue, F2 to run the setup utility
_

en wanneer ik op F2 druk dan krijg ik het volgende:
Ik krijg dan een menu te zien (ik weet niet of het de bios is)
er staat het volgende in het menu onder elkaar:

_
System Time....................................
System Date....................................

Diskette Drive A:..............................

Primary Drive 0................................CD-ROM Reader
Primary Drive 1................................Unknown Device
Secondary Drive 0...........................Hard Drive
Secondary Drive 1...........................Unknown Device

ect................................................

Mensen echt waar ik kom er echt niet uit:shocked:, kunnen jullie mij helpen? ik hoop dat ik voldoende informatie heb gegeven zo niet vraag het dan maar:D
 
Hallo

Volgens mij --> b.i.o.s. batterij defekt .

Quote : " System Time....................................
System Date................................... "

Mits deze alllebei geen geldige data bevatten ...
Veel systemen weigeren op te starten indien deze batterij leeg =

Peter
 
Bios al een keer geresset.
Dit kan dmv een jumper op het moederbord of de knoop batterij er een minuutje uit te halen.
Knoop batterij kan ook defect zijn dan moet je namelijk bij iedere opstart de instellingen in de bios weer invoeren

BIJ RESSETTEN WEL DE STEKKER UIT HET STOPCONTACT ANDERS BESCHADIG JE HET MOEDERBORD.
 
Laatst bewerkt:
Nee nee bij tijd en datum laat hij wel iets zien ik heb het er alleen niet bij gezet, ik d8 dat dat niet nodig was
 
de computer kan geen hard disk vinden, dit is ook een probleem, maar SJJ wat jij zegt wat bereik ik daarmee dan? gaat mijn computer dan weer werken? Maar mijn bios is wel oke
 
Gewoon even proberen kan zijn dat je bios van slag is.
 
Hallo,

ik heb de pc opengehaald en wat kabels eruitgetrokken en er weer trug in gedaan, wanneer ik nu de pc opstart krijg ik nog steeds het probleem van die drivers maar er staat ook: WARNING: System battery is low!Wat moet ik hiermee?
 
ontkoppel de cd rom en diskette als u deze niet gebruikt (gewoon de stroomstekker uittrekken is genoeg), kan het de bios al wat makkelijker maken

edit: misschien toch beter een nieuw Bios batterijtje insteken
 
Laatst bewerkt:
en hoe kom ik aan deze batterij?En mijn bios is toch al kapot denk ik kan hjij beter worden wanneer ik de diskette en cd-rom station eruit haal?
 
batterijtje kost enkele euros in de winkel maar een computer kan starten al is deze leeg!
Makkelijker prutsen zonder al te veel apparatuur aangesloten.
Volgens mij is je Bios gewoon niet al te goed ingestelt, een positief punt zou zijn om je harde schijf en cd rom eens te verwisselen in de bios:
(in die setup utility (F2 dus)). met enig gepruts daarin zal de computer wel doorstarten, tenzij je hdd eraan is)

Primary Drive 0................................CD-ROM Reader

Secondary Drive 0...........................Hard Drive

---->

Primary Drive 0................................Hard Drive

Secondary Drive 0...........................CD-ROM Reader
 
Laatst bewerkt:
ik zal het proberen, en weet je misschien ook welke batterij ik moet kopen en in welke winkel dat kan>?
 
computer winkel en daar vraagt u achter een "bios batterij", verstaat ze dat niet het is een klein rond ding, redelijk plat met een voltage op die je op het moederbord plaatst.

Is de harddrive aangesloten? Hang deze eens aan een andere stroom connector en eventueel een andere IDE kabel
 
Laatst bewerkt:
De CMOS batterij is van het type CR2032 en kan bij vrijwel elke elektronicawinkel gehaald worden voor een euro of 3. Je kan hem zelf makkelijk vervangen. Even de zijkant loshalen, en je ziet de batterij vrijwel meteen op het moederbord zitten.

Uiteraard de stekker eruit halen voordat je je pc opent!
 
ik heb ongeveer hetzelfde probleem maar bij mij doet niets het meer, alleen de fan van de voeding draait, ik hoor de harde schijf niet opstarten, krijg alleen "no signa"l in mijn scherm en de power knop is oranje verlicht, alle 4 de lampjes ( diagnose ) branden NIET! heb de batterij vervangen, alles ge-checkt maar nog steeds niets, beetje raar omdat ie het 30 minuten daarvoor nog wel goed deed.... kan iemand mij helpen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan