Pc start niet op na aansluiten van ext harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.
nope,een packard bell...3 dagen geleden gekocht in promotie(59 euro,capaciteit 750 gigabyte).

groetjes dosje;)

Jongens waarschijnlijk hebben jullie in je bios een keer gezet bij een herinstallatie van windows ofzo dat je opstartschema anders is en dat je vanaf de hardeschijf/ usb ofzo opstart.
als je dat gewoon veranderd denk ik dat het probleem is opgelost

haha het klinkt net alsof je kwaad bent:)
kan je (nogmaals) stap voor stap uitleggen wat ik moet doen,please..please...please;)
bios is knop F2 geloof ik,en wat moet ik dan doen....?

haha het klinkt net alsof je kwaad bent:)
kan je (nogmaals) stap voor stap uitleggen wat ik moet doen,please..please...please;)
bios is knop F2 geloof ik,en wat moet ik dan doen....?

haha ben niet kwaad ofzo hoor, zag alleen dat jullie discussie al zoooo lang was:p Ik weet het niet helemaal zeker meer. je moet bij boot devices kijken en daar de volgorde veranderen volgens mij.

F2 Bios setup:

Ambios (c) 2004 america megatrends inc.
915 p/9 neo 2 A7069Ip4 V.3 01/20/05
inte(r) pentium (r) 4 cpu 2.93 GHZ ,speed : 133 x 22=2933 mhz
ddr speed=400 mhz,single-channel.
504mb ok setup...
auto-detecting pri master...IDE hard disk: st316002323 AS 8.12
auto-detecting sec master...atapi cdrom: nec dvd-rw nd-3520a1.0l
auto detecting usb mass storage devices..
device#01:

Zou het niet precies weten, maar uhm heb je specificaties van de harddisk bij je bios? en zo ja staat dan toevallig je externe eerst?

zal eens kijken dat gene dat je mij vraagt;)

het apparaat is alvast correct aangesloten:)
maar status is offline.

dit is de handleiding van mijn externe hard disk:

sluit de carbon externe harde schijf aan op de usb poorten van uw computer. er wordt automatisch een venster geopend.

1.klik op run the program/run clickme.exe.
-ja dat heb ik eergisteren gedaan.

2.volg de instructies op het scherm.klik ja om de packard bell-content op uw computer te installeren.

3.klik op software installeren(packard bell software suite) en volg de instructies op het scherm.

-ja dat heb ik allemaal gedaan hoor,maar die software suite heb ik vandaag nog verwijderd.want hij toont keuzes ondermeer om te formateren(waarom is dat nou nodig?),een backup te maken(tja ook niet echt nodig,toch?)...

dus dat software suite verwijderd hé.

wat heb ik eergisteren gedaan.
-ik heb mijn muziek,videobestanden,foto's en alsook software(die op mijn bureaublad stond) gezet op mijn externe hard disk.
-mijn muziek,videobestanden en foto's heb ik op mijn bureaublad verwijder,want het staat toch op mijn externe hard disk,allright?
-mijn software heb ik natuurlijk op mijn bureaublad gelaten (en ook op mijn externe hard disk gezet)

zou ik hier iets misgedaan hebben?ik geef je de puntjes op de i,,daar ik liever heb dat je volledig weet wat ik gedaan of misdaan heb.

nota:doe op je gemak hoor,ik ben al blij om hulp te krijgen(zo leer ik ook wat bij)...er is geen haast;)

greetings dosje!!!!

Nieuwe Interne EN externe Harddisken Altijd formateren.

waarom?
Omdat ze dat in de fabriek niet doen.
Dat moet je zelf doen.
Het wordt nog zo gezegt,Formateren. Omdat ales op een rij gezet moet word.
Moet je zien,dat jij tegen je haar in strijkt.
Is je hooft Unformatted.
Zeg jij ,, waarom? Dom.

Laatst bewerkt:
mijn packard bell hard disk drive dus formateren?
ik ga toch niet mijn bestanden op mijn externe harde schijf kwijt zijn?:shocked:

Ja,nu ben je te laat.
Doe je altijd eerst,he.
Windows kun je ook niet op een ongeformateerde zetten.
Krijg je ook foutmeldingen,toch?
Je kunt wel proberen alles op de C te zetten,formateren,en terug plaatsen.
Heb je wel wat te doen.

Ok:thumb:alle bestanden zal ik nu op C zetten en daarna mijn externe harde schijf formateren en dan terug alles naar mijne externe harde disk zetten...hehe dat wordt een paar uur werken:p

ik wist het niet van dat formateren,daar ik eerst mijn moeders (dezelfde merk)externe harde disc op haar vista geinstalleerd heb...vreemd die vista deed dat automatisch:eek:,nuja bedankt voor de hulp en ik laat iets weten;):thumb:

Ok:thumb:alle bestanden zal ik nu op C zetten en daarna mijn externe harde schijf formateren en dan terug alles naar mijne externe harde disk zetten...hehe dat wordt een paar uur werken:p

ik wist het niet van dat formateren,daar ik eerst mijn moeders (dezelfde merk)externe harde disc op haar vista geinstalleerd heb...vreemd die vista deed dat automatisch:eek:,nuja bedankt voor de hulp en ik laat iets weten;):thumb:

Al doende leert men.
Ik leer ook nog steeds,van anderen op dit forum.

sorry Warander maar het probleem blijft hetzelfde na je tip,toch bedankt;):thumb:

nope,een packard bell...3 dagen geleden gekocht in promotie(59 euro,capaciteit 750 gigabyte).

groetjes dosje;)

Ik denk misschien dat die harde schijven die wij hebben bedoeld zijn om met vista te werken, gewoonlijk staat dat wel bij de handleiding of op de verpakking, ik zou als ik van jou was eens contact opnemen met Packard bell zelf misschien dat zij raad weten .
Ik weet ook niet of dat weldegelijk zo is of ze werken met xp of vista maar het is wel de moeite waard om eens te informeren ik ga dat zeker ook eens doen bij Fujitsu Siemens
Groetjes,
Benny

Zijn voor Xp En Vista.
Vond net op tweakers een link.

inderdaad ik was intussen ook al eens gaan kijken op de doos en daar stond het ook op,
Ik ga in ieder geval een maltje sturen naar de fabrikant om een te horen of zij daar eventueel een uitleg voor hebben want elke keer die Ext schijf uittrekken is niet leuk zeker niet wanneer je het eens vergeet en dan de pc moet reseten na opstart , ik denk ook niet dat dit gezond is

Ik heb zelf een Freecom,met eigen software.
Kan ik in en uit doen wanneer ik wil.
haal gewoon de spanning eraf.
Stopt hij ook. nergens geen last van.

Benny bedankt dat je dit wilt doen voor mij:thumb:,maarrrrrr ook met mijn andere software(met usb kabel) weigert hij op te starten!!!
veel crap misschien op mijn pc?zou ik niet eens mijn data (c) schijf eens formatteren?wat denken jullie?

groeten en bedankt voor de hulp hier hé ;):thumb:

Je zou ook kunnen opruimen.
Ccleaner , en Tune up draaien.
Als er veel op staat,tja.
Heb je de cd,s bij de hand,eventueel?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan