pc start niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Theo Nijhuis

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 sep 2004
Berichten
3
Hallo Mijn PC Compaq (1996) start niet op na het formatteren. Er verschijnt het volgende: Ongeldige systeemdisk, verwijder disk en druk op willigekeurige toets. Nu heb ik gelezen dat het bios zich op de harde schijf bevind. dus die is ook weg.
Wel verschijnt er een klein blauw venster( bij opstart f12) dat een soort beperkt bios is. Wie herkent dit????
 
Ik heb nog nooit gehoord dat er een bios op de harddisk staat maar........
Jij hebt je schijf opnieuw geformatteerd dus staat er verder nog niks op.
Ja dan krijg je die melding, dus besturingsysteem installeren en je bent van de fout mmelding af.
 
Ik weet niet of je windows 98, XP of een ander systeem hebt, maar je zult deze wel eerst moeten installeren.

Heb je windows XP of 98 wijzig dan in de BIOS (kom je in door tijdens opstarten DELETE in te blijven drukken) de opstartvolgorde van de drives.
Zorg dat de CD-Rom als eerste opstart.
Doe de CD-om van windows XP in de speler en verlaat de BIOS MET OPSLAAN.
Verder kun je gewoon de aanwijzingen volgen die worden gegeven.
 
Inderdaad wat net gezegt werdt..

1. een bios staat niet op de HD dus die kan nooit weg zijn

2. als je helemaal geformateerd hebt, staat er niets op je pc dan krijg je dit
 
Laatst bewerkt:
Ja het is allemaal wel waar wat jullie schrijven, maar bij een Compqa staat de bios (gedeeltelijk) WEL op de harde schijf.Kijk maar op sites van Compaq. Ik heb wel een biosupdate bij Compaq opgehaald . Ik weet niet of het de goeie is. Die heb ik op een floppy. Maar aangezien mijn Compaq geen floppydisk of cdromspeler herkent, kan ik er niets mee.?????????? Het besturingssysteem wat ik gebruik is w98, maar dat doet er volgens mij niet toe.
 
Beste T,

1. Als jij zegt dat je alles hebt geformateerd heb je geen windows 98 meer... dan heb je niets meer...

2. een bios staat nooit op een harde schijf, echt niet

3. als je pctje geen floppy en geen cdrom ondersteunt, hoe wil je dan oooooit nog een besturingssysteem erop krijgen


Beetje rare situatie dit :confused:
 
Theo,

Geef eens de link van compaq waar staat dat de bios gedeeltelijk op de harddisk staat.
Misschien kunnen wij daar iets wijzer worden.
Maar dit zou de eerste leverancier zijn die dat dan heeft.
Ben je niet in de war met een stukje recovery wat op je harddisk heeft gestaan.
 
De bios staat idd op de HD. Maar niet op C:

Er is een kleine non dos partitie met de bios. Als je deze niet verwijderd hebt kan je gewoon een OS installeren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan