Pc start niet op.

Status
Niet open voor verdere reacties.

plop1001

Gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2005
Berichten
13
Hallo,

Mijn PC loopt sinds gisteren vast wanneer het besturingssysteem word opgestart. Na het "boot-scherm''' (Loadig boot from floppy disk.. enz.) blijft de PC hangen op een zwart scherm. Ik heb geprobeerd om vanaf floppy en Windows Cd te booten, maar ook daarbij blijft de PC hangen in een zwart scherm.
Als ik vanaf cd boot, moet ik op een toets drukken om vnaf cd op te starten, daarna word de hardwareconfiguratie gecontroleerd. Vervolgens loopt de pc weer vast op een zwart scherm. Ik kan niet in de veilige modus komen, heb de bios instellingen op default gezet, een ander batterijtje in het moederbord geprobeerd, een andere voedingskabel geprobeerd en alleen het toetsenbord en de monitor nog maar gesloten. Echter nog geen resultaat.

Weet iemand hoe ik dit probleem kan verhelpen?

Bij voorbaat dank,
Plop1001


PC spec's:
Besturingssysteem: Windows XP Pro SP2
Processor: Intel Pentium 4 (4.2 GHz)
Videokaart: Asus GeForce FX5200 (V9520-X/TD/128Mb/AR)
Moederbord: Soltek SL-85ERV2
Harde Schijf: IDE-0: Maxtor 6Y080L0
CD/DVD Drive: NEC DVD_RW ND-1300A
 
Zou een porbleem van de voeding kunnen zijn, heb je misschien een andere liggen om te proberen?
 
Dit is eerder een probleem met je harde schijf,probeer eens een andere als je deze ter beschikking hebt!
 
Ik denk dat het dringend tijd wordt dat je al belangrijke gegevens van de schijf haalt (hang ze als 2de schijf aan een andere pc).
 
Bedankt voor jullie reacties, de harde schijf was inderdaad kapot. Gelukkig geen belangrijke gegevens kwijt:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan