PC start niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

emc

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2003
Berichten
438
Gisteren mijn pc normaal afgesloten en vanmorgen start deze niet meer op. na het windowsopstartscherm (met het lopend balkje) gebeurd er niets meer, krijg ik een zwart scherm.

Ook het opstarten in veilige modus lukt niet of opstarten zonder alle hardware.

ik heb nog niet geprobeerd windows te repareren met de cd, want ik weet niet of al mijn mails dan verloren gaan.

wie weet raad?

alvast bedankt, emc
 
Spanning geheel van de Pc halen voor een minuutje en dan nog eens proberen!

Je hebt al het nodige gedaan,dus blijft niets anders over dan met de rec-cd kijken of hom aan de praat krijg of de mail bewaard blijven kan ik niet beoordelen.

Je zou een andere harde schijf erin kunnen hangen,en deze als slave omm zo de data te bewaren,mits de schijf niet overleden is!
 
Hoi Marcel,

Dank voor je reactie. stroom eraf helpt niet en wat je met "rec-cd kijken of hom aan de praat krijg" bedoeld begriojp ik niet helemaal. wat is een rec-cd?
 
Een revovery cd wordt vaak bij een pc geleverd,met daarop alle drivers en instellingen van de Pc.

Maar jij hebt gewoon een Windows,neem ik aan!

Je kan de cd-speler in de bios instellen als "first boot",dan start de Pc op vanaf de cd-speler en de windows die er in zit,en heb je de mogelijkheid om de schijven opnieuw in tedelen en te formateren en windows te installeren.
 
bij mij lukt het zo:
- opstarten vanaf windows install cd
- kiezen voor r [repair]
- bij de c:/prompt intypen chkdsk /r
- en geduld hebben :)
 
Bedankt voor de reactiese. de schijf heb ik in een andere pc gehangen en een schijfcontrole, incl. reparaties laten uitvoeren en nu start hij weer op. wie niet sterk is.....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan