pc start niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

m de wit

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2005
Berichten
184
mijn pc met xp pro sp2 start niet op.
ook met bootdisk krijg ik hem niet aan de praat.
opnieuw xp erop wil ook niet.
heeft tot aan donderdagavond goed gewerkt en begon plots met dit probleem.

wat zou dit kunnen zijn?

Marcel
 
Waarschijnlijk word je harde schijf niet gezien. Kijk eens in de bios of die je HD herkent.
 
hdd en alles wordt verder gezien

dus zeg het maar

hij komt niet door de boot heen

marcel
 
Je schrijft, xp wil er ook niet op. In tot hoeverre lukt dat dan. Lijkt erop dat je boot sector beschadigd is.
 
ook vanaf een andere hdd waar een besturing opstaat wil hij niet opstarten
 
Oke, dan probeer eens het volgende. Koppel beide platte ide kabels los. Sluit de harde schijf nu eens op IDE2 aan. (op het moederbord). Wees voorzichtig met de statische electriek. Zet in de bios IDE1 uit. En start daarna opnieuw op. Vermoedelijk doet je IDE1 het niet meer.
Als dit allemaal niet help. Batterijtje uit het moederbord halen. minuutje wachten en weer erin. Alles in de oude staat herstellen en nog eens starten.
 
A dit is pk5c van asus en zit geen batterij meer in

B en alles is aangesloten via s-ata
 
Tja dan weet ik ook niet meer hoe ik je kan helpen. Iemand anders nog ideeën.
Misschien een bios reset geven????
 
A dit is pk5c van asus en zit geen batterij meer in

Dat zal waarschijnlijk dan een p5kc zijn en daar zit wel degelijk een bios batterijtje op.
Krijg je foutmeldingen? Wat heb je precies allemaal al gedaan?
De informatie die je nu geeft is wel heel erg summier.
 
Excuses er zit idd een batterij op.(zat achter een kabel verborgen)
We hebben al van alles geprobeerd.
We hebben het met bootdisk geprobeerd en we hebben killingdisk er over heen laten lopen.
We krijgen geen foutmelding maar wanneer hij opstart dan blijft de balk die normaal loopt in xp staan en kunnen we verder niets meer.
Ook vanaf cdrom opstarten om een nieuwe versie erop te zetten wil niet lukken.
We hebben het batterijtje er nu af liggen en proberen later in de ochtend even wat hij doet.

Marcel
 
Na KillDisk zijn Windows en de rest waarschijnlijk wel verdwenen.

En eh, gebruik je wel de SATA drivers bij het opnieuw installeren (apart op floppy) want die heeft XP standaard niet aan boord en ziet dan dus ook de HDD niet....
 
drivers zijn geinstalleerd in de bios en de hdd wordt ook gezien.
Kan nu enkel en alleen in veilige modus opstarten echter zonder netwerkmogelijkheden e.d

Marcel
 
Ik begrijp het niet echt, dus je xp stond hiervoor er al op en hij wild hem nu niet meer herkennen, Want je zegt xp werkt weer. misschien een chdisk draaien checkdisk , weet het verder ook niet ,
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan