Pc start niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

MrBacardi

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 sep 2008
Hallo,

Ik kreeg af en toe een bsod dus ik dacht dat het mijn geheugen te maken had.

Ik heb toen in de bios de instellingen verandert. Ik heb toen een instelling van de memory ingesteld op aggresive memory nog wat, ik weet het niet meer percies.

Maar toen de pc opnieuw opstarte piept hij 3 keer en doet hij niks meer, ook de beeldscherm geeft niks aan.

Wat kan ik nu hier aan doen. Ik heb al de batterij van de moederbord voor 1 uur eruit gehaald en toen weer terug erin gezet maar dat mocht niet helpen. Ik heb ook mijn geheugen kaartjes eruit gehaalt maar dat helpt ook niet.

Het is een Intel d945 moederbord

Kunnen jullie mij helpen?

Laatst bewerkt:
Waarom test je het niet met nieuwe geheugenkaartjes?
Als ze kapot zijn moet je toch nieuwe kopen. Haal ze eruit en laat ze testen bij een lokale computerwinkel. Je kan ze wel alleen eruit halen, maar als ze kapot zijn doen ze het, als je ze erna weer terug erin zet, nog steeds niet. Als het goed is moet je pc zonder de geheugenkaartjes ook die 3 beeps geven.

Hoeveel geheugenkaartjes heb je?
2?
Kijk, je haalt ze er allemaal uit. Je doet er maar 1 in. Start de pc op. 3 Beeps weer...dan pc uit. Geheugenkaartje apart leggen, andere erin en testen door de pc weer aan te zetten. Opnieuw een beep, dan breng je ze weg om ze te laten testen door de computerzaak. Vaak doen ze dat nog waar je bij staat ook.

Hoop dat 1 van de kaartjes toch werkt, dan weet je ieder geval zeker dat het daar aan ligt.

succes.
Danny

Laatst bewerkt door een moderator:
maar waarom zouden de geheugen kaartjes kapot zijn als ze het 2 min ervoor het nog deden, dus ik denk niet dat het daar aan ligt.

Videokaart is het denk ik ook niet omdat ik daar niks aan verandert heb gedaan of wat dan ook.

Ik heb alleen een instelling verandert in de bios vanaf toen doet hij het niet meer. Maar ik weet dus niet hoe ik die instellingen weer kan resetten. Ik denk dat hij dan wel weer doet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan