PC start niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dononino

Gebruiker
Lid geworden
7 jul 2009
Mijn pc was wat aan het downloaden dus ik ging even tv kijken. Toen ik weer op mijn pc ging liep alles vast, ieder programma. Bij ieder programma als ik het probeerde te openen werd het lichter en vroeg het of ik het programma wou beïndigen, dat deed ik dus. Toen deed opeens niks het meer behalve mijn muis. Daarna drukte ik op Ctrl-Alt-Delete om taakbeheer te openen. Dat deed hij ook niet. Toen drukte ik op start en probeerde ''Taakbeheer'' te zoeken via de zoekmachine, maar dat liep ook vast. Toen besloot ik om mijn pc af te sluiten en opnieuw op te starten. Toen ik dat deed vroeg hij of ik veilige modus wilde doen of windows normaal starten, ik koos normaal starten maar hij liep toen weer vast. Toen ik hem weer opnieuw opstarte zei hij dat Windows problemen had met opstarten en ik kon kiezen tussen opstartherstel (aanbevolen) of windows normaal starten. Als ik opstartherstel kies krijg ik voor een korte tijd dat grijze laadbalkje te zien. Dan gaat hij naar dat andere laadbalkje met die groene streepjes die je normaal ook ziet. Dan krijg ik een scherm te zien met die bekende windows vista achtergrond op, ik denk, 800x600 resolutie en daarna zegt hij dat mijn systeem niet gevonden kan worden en sluit hij af. Als ik normaal starten kies krijg je gelijk dat normale laadbalkje te zien met die groene strepen en dan krijg ik heel kort een blauw scherm te zien, start hij opnieuw op en krijg ik een knipperend streepje te zien in de linkerbovenhoek van het scherm en dat gaat niet voorbij. Ik heb ook nog een paar F-toetsen geprobeerd en als ik F10 druk tijdens het opstarten, krijg ik een zwart scherm te zien met de volgende tekst:

Windows-opstartopties bewerken voor: Microsoft Windows Vista

Pad: \Windows\system32\'winload.exe

Positie: 2
Vaste schijf: 7b8c4b98
[ /NOEXECUTE=OPTIN (En dan kan ik hier wat verder typen)

En als ik tijdens het opstarten op F8 druk, en dan systeemherstel probeer zegt hij aan het einde weer dat mijn systeem niet gevonden kan worden en sluit hij af. Foutopsporingsmodus doet het ook niet...

Hoe krijg ik nu mijn pc normaal opgestart??? :(

Het lijkt er op dat je hdd het probleem is. Als je de mogelijkheid hebt om op een andere computer een cd te branden kan je het volgende doen om in ieder geval eerst je bestanden te redden en verder te kijken of het idd je hdd is. Brand dit (klik) op een cd. Zorg er voor dat in je boot je cd-rom als first boot device staat. Dit doe je door als je pc op start op F12, del, F10, F11 of F2 te drukken (dit verschilt per pc, ik bedoel op het moment dat je het scherm ziet met het merk van je pc of moederboard. Onder aan staat als het goed de toets die je moet in drukken voor boot device etc). Als je daar bent, selecteer dan CD-rom. Druk op een willekeurige toets als daar om gevraagd wordt. Daarna moet je ubuntu uit proberen zonder de installeren kiezen. Het duurt even maar uiteindelijk is hij geladen en kan je in ubuntu je bestanden terug halen. Als je via ubuntu niet meer op je hdd kan komen, betekend het dat je hdd kaduuk is. Ik hoop dat je hier wat verder mee kan.

Het lijkt er op dat je hdd het probleem is. Als je de mogelijkheid hebt om op een andere computer een cd te branden kan je het volgende doen om in ieder geval eerst je bestanden te redden en verder te kijken of het idd je hdd is. Brand dit (klik) op een cd. Zorg er voor dat in je boot je cd-rom als first boot device staat. Dit doe je door als je pc op start op F12, del, F10, F11 of F2 te drukken (dit verschilt per pc, ik bedoel op het moment dat je het scherm ziet met het merk van je pc of moederboard. Onder aan staat als het goed de toets die je moet in drukken voor boot device etc). Als je daar bent, selecteer dan CD-rom. Druk op een willekeurige toets als daar om gevraagd wordt. Daarna moet je ubuntu uit proberen zonder de installeren kiezen. Het duurt even maar uiteindelijk is hij geladen en kan je in ubuntu je bestanden terug halen. Als je via ubuntu niet meer op je hdd kan komen, betekend het dat je hdd kaduuk is. Ik hoop dat je hier wat verder mee kan.

Ok bedankt, ik zal het proberen! :thumb:

Het is vet raar :confused: Ik druk zo op ''Ubuntu uitproberen zonder te installeren'', ik wacht even en dan kan ik bladeren op mijn pc. Ik kan wel gewoon bij mijn program files en mijn 2de harde schijf, maar als ik op documents and settings klik, is die map leeg! :shocked: Bureaublad is ook leeg! :eek: Kan het zijn dat het bestand ''explorer.exe'' corrupt is? Of is mijn hdd gewoon echt dood?

Als explorer corrupt is, dan is er geen man over boord. Dan heb je alleen geen explorer maar als je files staan er nog. Waarschijnlijk heb je een corrupte zone op je hdd. Dit kan je checken door in je bios een volledige smart scan uit te voeren. Ubuntu installeren heeft verder weinig zin. Daarnaast, weet je zeker dat je in de goede map zit?

Dit is Vista, dus je documenten staan onder "Gebruikers" (in de engelse versie "Users")

Laatst bewerkt:
Sorry jullie hebben gelijk ik keek helemaal niet goed... :o Mijn bestanden leven nog dus kan ik ze redden!!! :love: Maar het echte probleem is eigenlijk nog steeds niet opgelost... Kan ik ook niet via Ubuntu systeemherstel doen ofzo of iets dergelijks??

Nee dat gaat niet, eerst je bestanden ergens kopieren, als je dat belangrijk vindt.

Laatst bewerkt:
Dus je raadt aan dat ik mijn bestanden die ik wil redden op een aparte ruimte moet zetten en dan mijn c-schijf moet laten repareren? Is er echt niks dat ik zelf kan doen?

Nee alleen voordat je iets doet je eigen bestanden veilig stellen (als die belangrijk zijn).

Als er geen software probleem (bad blocks) met de schijf is, is dat idd de beste oplossing.
Als de je eigen bestanden belangrijk zijn toch maar even ergens anders parkeren voordat je iets op de schijf verandert.

Met Linux kun je volgens mij geen Windows bestanden copieeren.
Wat je wel kunt is naar dvd branden, dus al je belangrijke files/documenten gewoon naar dvd branden, heb je gelijk een mooie backup. :thumb:

Met Linux kun je geen Windows bestanden kopieren, maar wel op DVD zetten?
Is dat dan niet kopieren?
Gewoon kopieren naar andere hd dus.

Nee als je het naar dvd zet dan brand je het. Dat kan Linux wel. Iets wegschrijven in Windowsformaat niet.

Linux kan gewoon FAT en NTFS bestandssystemen lezen en schrijven.
Doe ik hier dagelijks.

Hoi !

@AenA: Zoals ik al zei: bij deze foutmelding volstrekt overbodige handeling.

Heeft evt. alleen zin als de HDD het probleem zou zijn, en een mechanisch defect zou hebben.

Met een terugzetten naar een herstelpunt en zelfs met een repair-install raak je echt geen bestanden kwijt.

Jij laat mensen veel werk voor niets doen, maar ja: veel z.g. reparateurs vullen zo hun zakken...

Greetz,

Harry.

En wie zegt dat het geen hd probleem is?
Ik vul hier geen zakken, probeer alleen te helpen.
Krijg regelmatig hd's binnen waar vanalles aan geknoeid is en dus data verdwenen.
Als hij via de aangeraden weg zijn data kan veilig stellen is dat toch een kleine moeite?
Iedereen hier zal het wel beter weten dan een "zogenaamde reparateur" en zakkenvuller, maar ja ik heb ook nog maar 7 jaar ervaring met recoveren van hd's.

Maar met alle discussies onderling helpen wij de aanvrager niet, dus laat hem zelf maar beslissen....

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan