PC start niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.
Jij laat mensen veel werk voor niets doen, maar ja: veel z.g. reparateurs vullen zo hun zakken...

Harry vergeet jij niet iets ?

Als ik een kapotte pc/schijf binnenkrijg, dan is dat ding binnen de kortste keren weer gemaakt.
Helaas echter is het vaker het geval dat volstrekte onwetenden met een probleem zitten en geholpen willen worden.
Er dan alleen maar technische termen op los laten heeft dan totaal geen zin, omdat je absoluut niet het nivo van die persoon weet.
Het is dan ook volstrekt logisch dat je zoveel mogelijk manieren aandraagt om het probleem opgelost te krijgen.
Dat er dan soms wat teveel informatie word gegeven is beter dan te weinig informatie.

Zoals jij het zegt zou de beste oplossing in veel gevallen zijn: formatteer je harde schijf.
Dat lost namelijk heel veel problemen op, maar is niet de weg.

Stel dat jij bij mij in de winkel zou komen met de mededeling: "ik heb een schijf met onmisbare documenten er op, maar ik wil niet dat je je zakken vult ten koste van mij",
reken er op dat je bij mij weer zo buiten stond !!!! :mad:
Je hoeft dan ook niet meer terug te komen, al bied je het dubbele.
 
Hoi !

Gewoon met de Vista?DVD of deze http://neosmart.net/blog/2008/windows-vista-recovery-disc-download/ recovery CD opstarten en je systeem terug zetten naar een herstelpunt voor de gebeurtenis.

Dat hele Ubuntu/gedoe is volmaakt onnodig en dus zinloos.

Greetz,

Harry

Ik heb het geprobeerd en na bijna een eeuw wachten krijg ik EINDELIJK een scherm te zien met de titel ''Install windows''. In dat scherm kan ik een paar dingen kiezen:

Language to install: (Kan alleen English selecteren)
Time and currency format: (Kan hier wel Dutch (Netherlands) selecteren)
Keyboard or input: (Ik denk dat ik hier United Stated-International moet selecteren)

Mijn vraag is nu, kan ik met deze cd alleen Windows Vista installeren in het engels of kan dat ook ik het nederlands? Zo niet, is er dan ook zo'n .iso recovery bestandje dat wel nederlandse vista installeert?

Ik heb met Ubuntu trouwens mijn belangrijke bestanden veilig geparkeerd op mijn andere schijf (D).

Als ik bij de cd voor ''Startup repair'' kies, krijg ik de volgende foutmelding: ''Boot sector for system disk partition is corrupt'' (Dit staat bij de diagnose) Als ik de diagnose wegklik, krijg ik dit in het startup repair scherm te zien: ''If you have recently attached a device to this computer, such as a camera or portable music player, remove it and restart your computer.'' Deze melding krijg ik ook als ik mijn computer opstart zonder de vista recovery cd. Dan staat er iets in de zin van: ''Kan windows niet goed opstarten, mogelijk is er een wijziging geweest in hardware. Verwijder deze hardware van uw pc en probeer het opnieuw.'' Voor zover ik weet heb ik laatst geen hardware op mijn computer aangesloten. Ik sluit af en toe wel mijn iPod aan mijn pc om liedjes erop te zetten, maar deze was tijdens het opstarten al verwijderd.
 
Hoi !

Als een PC niet meer op start is een defecte HDD hooguit 1 van de mogelijkheden.

Zolang de schijf niet mechanisch defect is zie ik geen problemen.

Regelmatig recover ik hier op verzoek bestanden, zelfs als de schijf geformatteerd c.q. overschreven is, met dit geweldige programma: http://www.active-undelete.com/ent_overview.htm
Waarom dan Ubuntu gebruiken in een @windows-omgeving ?

Maar dat is een volledig verschillende opdracht dan " M'n PC wil niet opstarten" !

In dit geval is de bootsector corrupt; dit herstel je vrij eenvoudig met het n.b. gratis programma " testdisk " .

@AenA maakt n.b. reclame voor een commercieel bedrijf op @helpmij, wat mij op voorhand al huiverig maakt.
Zeker als hij pretendeert helderziende te zijn en zegt dat het aan de HDD ligt, zonder enig nader onderzoek.

En het advies: bestanden veilig stellen en opnieuw installeren is m.i. wel erg voor de makkelijkste weg kiezen.

Ik laat het graag aan jullie over om @TS met z'n probleem verder te helpen.

Greetz,

Harry.
 
Laatst bewerkt:
Ja een commercieel bedrijf, nou en?
Ik geef hier alleen maar gratis advies.

Jouw suggesties om allerlei dingen met de schijf te doen zonder eerst de data veilig te stellen maken mij huiverig.

Ook ben ik zeker geen helderziende, ik gaf alleen aan dat de mogelijkheid bestaat van een schijf met bad sectors.
Daarop allerlei schrijfacties uitvoeren is vragen om problemen, maar je weet het vast beter.
 
Laatst bewerkt:
Hoi !

Als een PC niet meer op start is een defecte HDD hooguit 1 van de mogelijkheden.

Zolang de schijf niet mechanisch defect is zie ik geen problemen.

Regelmatig recover ik hier op verzoek bestanden, zelfs als de schijf geformatteerd c.q. overschreven is, met dit geweldige programma: http://www.active-undelete.com/ent_overview.htm
Waarom dan Ubuntu gebruiken in een @windows-omgeving ?

Maar dat is een volledig verschillende opdracht dan " M'n PC wil niet opstarten" !

In dit geval is de bootsector corrupt; dit herstel je vrij eenvoudig met het n.b. gratis programma " testdisk " .

@AenA maakt n.b. reclame voor een commercieel bedrijf op @helpmij, wat mij op voorhand al huiverig maakt.
Zeker als hij pretendeert helderziende te zijn en zegt dat het aan de HDD ligt, zonder enig nader onderzoek.

En het advies: bestanden veilig stellen en opnieuw installeren is m.i. wel erg voor de makkelijkste weg kiezen.

Ik laat het graag aan jullie over om @TS met z'n probleem verder te helpen.

Greetz,

Harry.

Hoe kan ik testdisk dan openen tijdens het opstarten? Welk bestand moet ik branden? :confused:
 
Zoek naar "Hiren's bootcd 9.9". Download de iso en brand op een cd.
Start de pc op van de cd en gebruik het programma MHDD (onder Harddisk tools)

Selecteer de schijf en gebruik functie toets "F4" en nogmaals "F4"
Dit programma scant de hele schijf op fouten (bad blocks).

Je data is veilig dus kun je als MHDD problemen meldt HDD Regenerator (ook op de cd) gebruiken.
 
Zoek naar "Hiren's bootcd 9.9". Download de iso en brand op een cd.
Start de pc op van de cd en gebruik het programma MHDD (onder Harddisk tools)

Selecteer de schijf en gebruik functie toets "F4" en nogmaals "F4"
Dit programma scant de hele schijf op fouten (bad blocks).

Je data is veilig dus kun je als MHDD problemen meldt HDD Regenerator (ook op de cd) gebruiken.

Ok ik ga het proberen. Maar ik vraag me af, als ik deze instellingen gebruik bij het opnieuw installeren van Vista:

Language to install: English
Time and currency format: Dutch (Netherlands)
Keyboard or input method: United Stated-International

Wordt Vista dan opnieuw geïnstalleerd in het Engels of in het Nederlands?
 
Eerst de schijf testen, daarna pas Wiindows herstellen.

De recovery van Windows verandert niets aan de taal, er wordt ook niet opnieuw geinstalleerd, alleen gerepareerd.
 
Zoek naar "Hiren's bootcd 9.9". Download de iso en brand op een cd.
Start de pc op van de cd en gebruik het programma MHDD (onder Harddisk tools)

Selecteer de schijf en gebruik functie toets "F4" en nogmaals "F4"
Dit programma scant de hele schijf op fouten (bad blocks).

Je data is veilig dus kun je als MHDD problemen meldt HDD Regenerator (ook op de cd) gebruiken.

Als ik MHDD gebruik krijg ik alleen maar foutmeldingen als ik op F4 druk dus dat lukt niet. Bij HDD Regenerator gaat hij na ongeveer 70% dit zeggen: ''Device is not ready''. En dan heeft hij niks gedaan.

Ik heb ook nog geprobeerd Windows Vista opnieuw te installeren maar dat lukt ook niet, want hij zegt steeds: ''Please wait...'' met een zandlopertje erbij dat niet weg gaat zelfs niet na 2 uur wachten.

Dus ik denk dat er maar 1 ding op zit.... Naar een pc winkel gaan en laten repareren.. :(
 
Als je MHDD opstart moetje eerst de juiste schijf (nummer) kiezen.
Daarna F4 en nogmaals F4

Wat voor foutmeldingen bij MHDD?

De melding bij HDD regenerator duidt op een echt defecte schijf, dus "reparatie" helpt niet, alleen schijf vervangen.

Goed dat je in staat was je data terug te halen.
Ik neem aan dat de "D" schijf waarop je de data hebt gekopieerd echt een fysiek andere schijf is en niet een partitie van de kapotte.
 
Laatst bewerkt:
Mijn D schijf was eigenlijk een partitie van de kapotte ja :eek:. Ik heb mijn pc laten repareren en mijn harde schijf bleek kapot te zijn en hij heeft een nieuwe ering gezet van 1 terabyte. Alles werkt nu weer en hij probeert nu de bestanden van mijn oude schijf (D) te redden. Maar in ieder geval bedankt voor alle hulp :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan