PC start niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Case Inter

Gebruiker
Lid geworden
10 sep 2009
Berichten
109
Hallo allemaal,

ik heb laatst zelf een simpele pc samengesteld, om te e-mailen, te internetten e.n.z. Dit zijn de specificaties:

WD 500GB 16MB SATA II WD5000KS hdd
Asus P5KPL-AM moederbord
Intel Pentium Dual Core E6500 CPU

Ik starte de pc op, en er verscheen de bios. Ik heb daar als boot volgorde HDD, DVD-RW, Removeble Device.

Als de pc vervolgens doorstart, krijg ik de volgende melding:

Reboot and select proper boot device
or insert boot media en selected boot device and press a key

Wat kan dit zijn? En kunt U mij helpen?
 
Het lijkt erop dat de disk geen OS heeft, althans niet bootable is.

Goede vraag van modag!
 
Dat ging ook niet. Als ik de Windows dvd erin stop, dan komt er ook die melding die in het begin-bericht stond te staan.
Dus heb ik de hdd er uit gehaald, aan een andere pc gehangen, en daar Win 7 erop gezet.
Daar geprobeerd of dat hij bootte, en dat deed hij.
Aan de nieuwe pc gehangen, en daar komt die melding weer
 
Hoi,

Neem dan aan dat je de kabeltjes ook hebt aangesloten en heb je in de bios bij boot priority je hd opgegeven is wat anders als bood device maar staat volgens mij bij asus standaard in de bios.
 
dat is wat anders dan de bootvolgorde, dat weet ik.
maar hoe kom ik daar via bios?
 
Hoi,

Staat in het vakje boot als eerste zelfde vakje waar je de opstart volgorde aangeeft
 
Hoi,

Vreemd dan zou het moeten werken misschien andere helpmij-ers nog een een andere optie.
 
Zoals ik het nu dus zie is er geen "communicatie" tussen jou bord en schijf.de schijf zelf is goed gezien het in andere pc wel doet.Ik gooi het dan toch op niet goed zittende kabels/breuk kabel/aansluiting op je bord....
 
ik las op een ander forum iets:

kan het ook te maken hebben met de cmos of een jumper?
 
Hoi,

Neem aan dat het een sata hd is, probeer eens een ander aansluiting op je moederbord.
 
Hoi,

Als je zeker weet dat alle goed aan gesloten is en dat de hd in een ander systeem wel werkt .
Zou je een nog een bios reset kunnen overwegen maar of dat helpt ????
En anders begin ik aan je moederbord te twijfelen .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan