Pc start niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

nielsm94

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2010
Hallo,

Sinds gisterochtend start mijn pc niet op. Als ik hem aanzet hoor ik het normale gezoem van het opstarten en een bleep maar blijft hij hangen in een scherm waar groot staat Dell en Intel met daarondern 'BIOS Revision 1.0.15', ik neem aan dat dit het startscherm van de bios is. De bios start zelf niet op. Er staat wel press F12 en press F2 maar daar reageert hij niet op. Ik kan dus niet in het bios menu komen waardoor ik hem niet kan opstarten vanaf een cd. Ik weet niet waar het probleem ligt vandaar dat ik het in Overig heb geplaatst. Ik vermoed dat het te maken heeft met het moederbord of de bios chip in het speciaal. Ik heb na wat googlen oplossingen gevonden die nogal wat uit elkaar liggen vandaar dat ik het maar aan jullie vraag.

Nog even ter informatie: Het gaat om een Dell Inspiron 530 met de originele hardware.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen,

Groeten Niels

gebruik je een ps/2 toetsenbord? sommige pc,s kunnen geen usb toetsenborden gebruiken in de bios.

gebruik je een ps/2 toetsenbord? sommige pc,s kunnen geen usb toetsenborden gebruiken in de bios.

ik gebruik een ps/2 toetsenbord met een verloopstekker naar usb omdat ik alleen usb aansluitingen heb

toetsenbord werkt verder prima dus ik vermoed dat er iets mis is met de bios en dat ik er helemaal niet in kan komen

probeer dan eens een standaard ps2 toetsenbord en niet meet een verloopje, je bios zal deze dan niet herkennen denk ik dus.

geprobeerd met het usb toetsenbord dat bij de pc zat, geen effect

heb de kast van binnen helemaal schoongemaakt net als de fans en het koelblok van de processor, toen ik hem weer opstartte heeft hij het even normaal gedaan, maar te vroeg gejuichd, weer hetzelfde probleem, freeze voor het opstarten van vista

probleem ligt duidelijk bij het moederbord, heb het zonder andere hardware aangesloten en toen deed hij het ook niet

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan