pc start niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ok, da's dus het scherm waarnaar we op zoek zijn.
Als je de bovenste kiest, Safe mode en je wacht geduldig, wat gebeurt er dan?

ja ok dat scherm krijg ik en doe dan de optie last known good configuration maar ook dan niet opstarten

als ik de safe mode doe dan start tie nog niet op

dan loopt tie alle drivers langs volgens mij gaat erg vlug maar daarna weer op nieuw en gaat niet verder

Laatst bewerkt door een moderator:
ja, da's mij nu wel duidelijk, maar wát precies zie je dan / krijg je te zien als je voor die optie gekozen hebt? Houd svp rekening met het feit dat wij niet jouw scherm kunnen zien en voor vervolgadviezen is het absoluut 101% noodzakelijk om precies / exact te weten wat de machine doet / laat zien / er gebeurt / niet gebeurt na een bepaalde opdracht.

ik krijg een heel scherm te zie met allerlei opties
safe mode
safe mode with networking
safe mode with command prompt
enable boot logging
enable low-resolution video (640x480)
lastknown good configuration (advanced)
directory services restore mode
debugging mode
disable automatic restart on system failure
disable driver signature enforcement
start windows normally

Als het niet werkt, probeer dan achtereenvolgens de vetgedrukte opties hierboven. Werkt geen van alle / kom je niet verder, dan zal je op zoek moeten naar een Wiindows schijf.

de pc loopt alle drivers kennelijk langs schakelt kennelijk iets uit zegt dan signal not detected start op en geeft windows error recovery weer met opties launch repair en start windows normaly

Als je zeker weet dat er geen externe media in de een of andere drive of usb poort zit, zie dan mijn vorige bericht.

klopt het dat tie dan om cd rom vraagt?
als ik al die opties heb geprobeerd?

Dan moet je toch iets gedaan hebben wat niet geadviseerd is................?

nee dat niet maar zou niet weten hoe ik aan zon schijf moet komen aangezien deze pc een zelf bouw is , over genomen van iemand en de cd rom leest volgens die persoon geen schijfjes.......

Lees nergens welke windows versie erop staat.
Indien w7, leen bij iemand een DVD en voer een systeemherstel uit.

Wat heb je aan dvdrom die geen schijfjes leest!

Staat in Bios de opstartvolgorde wel zo dat de cdrom als 1 item ingelezend wordt?

nee dat niet maar zou niet weten hoe ik aan zon schijf moet komen aangezien deze pc een zelf bouw is , over genomen van iemand en de cd rom leest volgens die persoon geen schijfjes.......
Ik 'weiger' aan te nemen dat wanneer een pc vastloopt op het overzetten van foto's van een camera (dat kan, het blijven immers machientjes) je zonder bijzondere dingen gedaan te hebben, anders dan het uitvoeren van alle hierboven staande adviezen, "alles" kwijt bent. Da's echt pertinent onmogelijk. Dat het e.e.a. niet benaderbaar is omdat de machine niet wil starten is één, maar alles kwijt zijn? Nee, da's in mijn beleving voor 99,99999% onmogelijk.

Laatst bewerkt:
Goedenmiddag,

Ik heb het even aan zitten kijken en zie dat het helemaal de verkeerde kant op gaat.

Het is een driver probleem, laten we met zijn allen de neuzen die richting op houden en het daar zoeken.
Er moet opgestart worden naar veilige modus en vanuit daar de verkeerde driver verwijderen en de goede installeren.

Lukt dit niet, dan moet er via een andere manier zoals de Windows cd/dvd opgestart worden. Via het opstartmenu of het BIOS kun je naar de installatie van Windows starten.
Hierbij moeten we je ondersteunen, anders ben je bij een verkeerde actie wel je bestanden kwijt.

Bestanden zijn nu nog opgeslagen op de harde schijf. We moeten er eerst voor zorgen dat Windows weer normaal start zodat je er bij kan natuurlijk.
Anders moeten we andere methoden uitvoeren.

Dit gaat zeker de verkeerde kant uit, niet zo aanmatigend graag.

Met een driverprobleem kun je rustig opstarten in veilige modus, dat wil dus niet.

Hallo Allen,
Na lang geklungel van mijn kant heb ik toch maar iemand erbij gehaald die er echt verstand van had en die heeft idd via de veilige modus mijn bestanden veilig gesteld en sinds vandaag start de pc zonder problemen op.
ook degen die mij erbij heeft geholpen zegt niet exact te weten wat ernu is gebeurt maar waarschijnlijk toch iets met de windows ... of zoiets maar heb alles nog

Heel erg bedankt voor alle adviezen en wellicht tot ziens
Groeten Tjoqui

die er echt verstand van heeft...
over aanjagend gesproken.

het veilige modus gedeelte is dus niet goed uitgevoerd...want dat hadden we allang voor je bedacht.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan