PC start niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

ellemoo

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2008
Mijn PC (Win7) wil niet opstarten.
Nadat ik hem aanzet, start de ventilator draait daarna langzaam, zie ik HD activiteit maar het scherm blijf zwart.
Als ik Cntr/Alt /Delete toets start hij opnieuw op, maar het scherm blijft zwart.
Nu had ik er nog een extra videokaart in zitten (die ik niet gebruikte, ik gebruikte onboard video) en als ik mijn scherm hierop aansluit krijg ik de melding
"NTLDR ontbreek, druk CNTL+ALR+DEL om opnieuw te starten". Maar opstarten doet hij niet.
Wel heb ik toegang tot de BIOS. Daarin zie ik een groot aantal aanduidingen in het grijs (niet actief?). Overigens zie wel kleine wijzigingen in de voedingsspanningen en temperaturen.
Wat is er aan de hand?? Wie heeft een idee.
Alvast dank voor eventuele reactie. :thumb:

En zonder die video insteekkaart?

Die NTLDR is een bootloader van een NT versie lager dan Vista en dus een vreemde melding.

Al met de windows 7 DVD opgestart en een opstartherstel geprobeerd?

Nog geen herstel gedaan. Ik had geen toegang tot de PC. Onboard video dood, extra video kaart gaf NTLDR foutmelding en ik kon alleen in de BIOS komen.
Ik heb nu eerst de opstart HD eruit gehaald en op een andere PC aan het back_uppen. Dat schijnt goed te gaan, dus HD leeft nog (gelukkig). De laatste back-up was namelijk al wat oud. Even afwachten, je hoort nog.
Alvast dank voor het meedenken. Groet.

Ik heb inmiddels de (toch wel verdachte) HD uit de PC die niet wilde opstarten als opstart schijf geplaatst in een reserve PC.
Geeft reserve PC geeft dezelfde fout. NTLDR fout.
Nu nog de goede opstart HD uit de reserve PC plaatsen in de PC niet niet wilde starten. Kijken wat er dan gebeurt.
Ben benieuwd.

Ik heb inmiddels systeemherstel gedraaid en uit het logboek opstart hersteld blijkt:

Hoofdoorzaak: Code in opstartsector van systeemschijf beschadigd. Reparatie mislukt............ Einde PC?

De harde schijf getest in reserve PC: Ziet er goed uit.

Vraag: Is het mogelijk van deze schijf nog Windows Live Mail data veilig te stellen. Zo ja hoe.

Wie heeft een idee.

Probleem opgelost. Mijn PC doet het weer!
Kwestie van lang googlen.............................:)

http://www.nationaalcomputerforum.nl/showthread.php?t=63306
Procedure om de bootsector van de opstartschijf te repareren.
Mijn onboard video doet het nog steeds niet. Merkwaardige samenloop met bootsector probleem. Maar, eind goed, al goed.

Nog de beste wensen voor 2015.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan