pc start niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Astorboef

Gebruiker
Lid geworden
18 okt 2015
Berichten
8
goede dag ik heb het volgende probleem
Als ik op de powerknop druk hoor ik tot 2 keer toe de ventilator gaan draaien
daarna gebeurd er niets
als ik weer op de powerknop druk dan krijg ik hetzelfde

het wil wel eens gebeuren dat als ik de power schakelaar aan de achterkant uitzet en dan aan de voorkant de powerknop bedien en ik speel met deze beide dan start de pc wel op
heeft iemand een idee waar deze storing in te vinden is
bij voorbaat dank
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat kan een probleem zijn met de videokaart die niet goed in z'n slot zit. Controleer dat dus eens.
 
videokaart

hallo EDMOOR
bedankt voor je antwoord
maar nu het volgende waar in de pc vind ik de videokaart
ik ben niet zo thuis in pc,s vandaar mijn vraag op dit forum
 
Als je dat moet vragen kan je het beter aan iemand anders overlaten, met alle respect :)
Daarnaast zou het kunnen dat je PC een onboard kaart heeft en gaat mijn suggestie niet op.
Dan zou ik in ieder geval hetzelfde doen met de memory bankjes.
 
Laatst bewerkt:
Welk model PC heb je (merk, type)? Of is het een zelfbouw pc?
Aan de hand van het model kunnen we een bijpassend plaatje zoeken...

Wat je zowieso kunt doen is om aan te geven waar je de kabel die van je monitor naar je computer loopt (VGA = blauw OF HDMI = zwart met goud) in stopt. Is dit een aansluiting naast heel veel andere aansluitingen en heel dicht bij bijvoorbeeld de usb poorten (muis, toetsenbord en event. printer) of de netwerk kabel (Internet kabel)? Of stop je kabel in een andere poort ver van de andere aansluitingen?

LET OP!!! zodra je aan de computer gaat sleutelen = openmaken moet de stroom er vanaf zijn en de kabel er uit. Denk er aan dat iedere statische schok op die groene printplaat (moederbord) fataal kan zijn voor je computer. Draag dus geen synthetische kleding zodra je hier aan begint en ontlaad jezelf af en toe aan een redelijk groot tot groot ijzer voorwerp.

Zie de link voor een afbeelding van een losse videokaart
http://i.marktplaats.com/00/s/NTc2WDEwMjQ=/z/pqQAAOSwgQ9Vs9F3/$_84.JPG

Het onderdeel met de blauwe aansluiting is in dit geval de videokaart.
Om deze even aan te drukken (mocht je hier gebruik van maken) moet je de kap van de computer er af halen, dan zie je hem zo zitten, vervolgens even aandrukken en de computer weer aan zetten. Raak tevens nooit met je handen de gele / goudkleurige pinnen van aansluitingen aan van verwijderde onderdelen.
Mocht je geen gebruik maken van een losse videokaart dan gaat de vlieger van Edmoor niet op.

Je zou kunnen proberen om de RAM kaarten er uit te halen. De RAM kaarten zien er zo uit (zie link)
http://nl.pcmweb.s3-eu-west-1.amazonaws.com/articles/ram_geheugen.jpg

Je kunt in ieder geval starten door de kaarten even aan te drukken. De computer vervolgens weer opnieuw aanzetten en kijken of deze blijft staan.

Als dat niet werkt dan kun je die er even uit halen (hiervoor moet je wel je kast even open schroeven, dit is een klep aan de zijkant die je met twee (duim)schroeven los kunt halen) kun je proberen om de computer weer aan te zetten. Blijft hij dan wel aan staan dan is er waarschijnlijk een RAM kaart defect. Indien er meerdere in zitten dan moet je ze er allemaal uithalen en stuk weer terug stoppen, telkens als je één kaart terug stopt moet je weer stroom op de computer zetten en deze weer aan zetten. Mocht hij dan wel aan blijven staan dan is één van de eerder verwijderde kaarten defect.

Nog even een vraagje voor de beeldvorming, hoor je meer dan één piep tijdens het starten van het moederbord?

Mocht je dit niet zien zitten of gaat dit boven je pet dan kun je inderdaad beter de tip van Edmoor opvolgen en de computer bij een computerzaakje om de hoek brengen ter controle / reparatie.
 
Laatst bewerkt:
Welkom op het Helpmij.nl forum.

Misschien is dan de BIOS batterij leeg. Deze is vaak een knoopcel van 3 Volt. Was de systeemtijd nog de goede en heeft u melding gekregen dat de Setup terug is naar standaard waarden?

Anders de voeding testen en de stroomvoorziening controleren; kabelbreuk, stekker niet vast of stekkertjes op het moederbord los.

Ook kan het zijn dat de computer het niet doet wanneer de ventilator (na vol vermogen) stil gaat staan. Dat kan gebeuren als die zwaar is van het stof of aanloopt.
 
Ik denk dat Edmoors advies hierboven de beste is: ga met de pc naar iemand die er verstand van heeft.
Persoonlijk denk ik dat het de voeding is die niet goed meer is.
 
ik wil iedereen bedanken voor de tips en tricks
vooral van Robbert 1996 die kwam eerlijk gezegd met de meeste en beste tips
de video kaart en alle andere strips geheugenbanken stekkers zitten goed
de bios battery is vernieuwd
dus daar ligt het allemaal niet aan
het mooiste is ik krijg na etterlijke keren proberen op de powerknop drukken
de pc toch aan de praat
hiervoor haal ik af en toe de netspanning eraf
dus ik heb toch het vermoeden dat
1 van jullie zei het al dat de voeding het af en toe laat afweten
heb al lopen googlen voor een andere voeding
kwam bij conrad terecht
maar kwam niet helemaal uit de specifikatie,s omtrend de stekker op het moederbord
ik heb er 1 van 24 pootjes in 1 hele stekker en ik kom overal tegen 20/4 en een losse van 4
wie kan mij daar nog bij helpen
een link naar waar ik deze kan aanschaffen
bij voorbaat dank
fijn weekend

@gast0171
ik heb een MAXDATA pc
 
Laatst bewerkt door een moderator:
stekker

bedankt voor je antwoord
mooie link met alles er op en aan
hier kan ik wat mee
 
ik moet het nog uit proberen
nieuwe voeding geplaatst
heeft niet geholpen
nu draait hij
ga het verder uitproberen
tot nu toe bedankt voor jullie onder steuning
 
probleem is er nog steeds

heb gisteren de pc weer voorzien van oude voeding
alles aangesloten en druk op de power knop
pc start normaal op

hellaas deze middag op powerknop gedrukt
heb weer dezelfde storing
je hoort tot 2 keer toe de koelvin gaan draaien
maar daar blijft het bij
totdat ik de netspanning stekker eruit neem
1 keer op de powerknop druk
de netspanning stekker weer plaats
dan op de powerknop druk en de pc start gewoon op

wat zou dit nu kunnen zijn
een instelling op het moederboard
wie kan mij nog helpen
ik hoor graag een antwoord
fijne zondag middag verder
 
Kan zomaar een soldeereiland op het bord zijn waar een onderdeel geen contact mee maakt, ietsjes warmer en de boel zet wat uit en werkt weer.
Of een lekkende elco op het moederbord, hoeft niet fysiek lek te zijn maar elektrisch lek en dat zie je niet, geen elco's die bol staan?
 
hallo allemaal de beste wensen voor 2016
en mijn probleem is op gelost
harde schijven en cd rom player over gezet in nieuwe pc
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan