PC start niet van CD-ROM

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb je alle partities gewist en ook bijhorende MBR (Master boot record; Die houdt een deel van partitietabel bij) ?
Ik kan niet goed volgen, staat er nu nog Windows op of heb je die geformateerd?

Want in je startpost staat dat je alles gewist hebt, dus moet je nu Windows terug installeren.

Laatst bewerkt:
Harde schijf is geformatteerd. Windows moet er dus opnieuw op.

Vanmiddag heb ik de BIOS batterij er even uitgehaald en er weer ingedaan. Toen startte hij ineens wel door (Floppy, Cd werkte toen ook niet). Inmiddels hangt hij weer vast. Als ik nu de BIOS batterij er even uithaal en er weer in terug doe, helpt dit niets. Alles bij elkaar een vreemd probleem. Wellicht biedt mijn opmerking over de BIOS batterij aanknopingspunten over wat er aan de hand kan zijn.

Nog even een berichtje. Het valt mij op dat de laptop tijdens het opstarten twee peipjes geeft. Één als je hem aanzet (zoals altijd) en één op het scherm van Maxdata. Kan dit betekenen dat er iets met het werkgeheugen mis is? Is het vervangen van de geheugenbank dan een oplossing? Is het softwarematig te testen of het geheugen nog goed is?

Nog even een berichtje. Het valt mij op dat de laptop tijdens het opstarten twee peipjes geeft. Één als je hem aanzet (zoals altijd) en één op het scherm van Maxdata. Kan dit betekenen dat er iets met het werkgeheugen mis is? Is het vervangen van de geheugenbank dan een oplossing? Is het softwarematig te testen of het geheugen nog goed is?

- Met Memtest86 kun je je computer-geheugen testen: http://www.memtest86.com/
- Maar de piepjes wijzen meestal op iets met het moederbord..

Is dit ooit opgelost? Ik heb hetzelfde probleem

Ook ik heb de probleemloos bruikbare XP schijf gewist en geformatteerd. Nu wil het niet opstarten van een bootable Windows7 DVD. Ook van een extern DVD station kan niet geboot worden.
In de BIOS staat de volgorde steeds goed.
Hoe kan dit opgelost worden??
Een eventuele BIOS update is ook niet mogelijk omdat NIETS van deze laptop wilt opstarten (er zit helaas geen diskettelezer meer in).
N.B. Alle bootable CDs/DVDs die op deze laptop niet te booten zijn, zijn dat elders wel!! Er moet dus iets mis zijn met deze (Fujitsu AMILO M7405) laptop. Sinds ik de schijf schoonmaakte en opnieuw formatteerde is het mis.

Welkom HermanHM,
Het is niet toegestaan topics omhoog te halen ouder dan 3 maanden. Om die reden gaat het topic dan ook op slot. Uiteraard kun je een nieuwe vraag stellen en daar je probleem uitleggen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan