pc start niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

dimitrisurinx

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 feb 2006
Ik ken zelf wel wat van computers en dergelijke maar dit weet ik totaal niet.
Gisteren starte ik mijn computer op en herstarte hij na alle bootchecks (Ram check, primary boot, etc). En na een tijd starte hij gewoon op zonder problemen na een lange tijd in de loop te zitten.

Maar na een hele avond op de pc zitten hing mijn pc volledig vast en ik moest hem aan en uit zettne voor hem terug op te starten, dit gebeurde twee keer, na twee keer starte hij niet meer op en reboote hij de heletijd na het windows loading screen. Nu geeft hij niets meer, ik hoor mijn ventilators nog wel en mijn Hd wanneer ik hem opstart maar ik zie niets op mijn scherm, mijn scherm krijgt geen signaal en normaal krijg ik een biep als hij opstart dus die biep en dan start die verder opm aar nu geeft die die biep ook niet.

Wat denken jullie? Cpu naar de haaien? moederbord of eerder de voeding, toen ik mijn voeding stekker(die op het moder board bevestigd zit uittrok rook hij(warm en miss een beetje verbrand).

Groeten

Dimitri

Zo aan je opgegeven problemen te zien kun je het beste even kijken en mogelijk ruiken aan de spanningsregulators op je mobo, en uiteraard ook een andere voeding proberen, maar zo, hiervandaan, geef ik het mobo op als oorzaak van de problemen.

Lange Pier zei:
Zo aan je opgegeven problemen te zien kun je het beste even kijken en mogelijk ruiken aan de spanningsregulators op je mobo, en uiteraard ook een andere voeding proberen, maar zo, hiervandaan, geef ik het mobo op als oorzaak van de problemen.
hoe valt dit te verhelpen?

dimitrisurinx zei:
hoe valt dit te verhelpen?

Wat?:confused:

Als er spanningsregelaars kapoet zijn wordt het een nieuw mobo, als de voeding stuk is ( testen dus ) een nieuwe voeding, laat de boel testen als je het nog wat waard is bij een plaatselijke pc boer.

Lange Pier zei:
Wat?:confused:

Als er spanningsregelaars kapoet zijn wordt het een nieuw mobo, als de voeding stuk is ( testen dus ) een nieuwe voeding, laat de boel testen als je het nog wat waard is bij een plaatselijke pc boer.
heb juist eens de bovenkant van mijn cpu fan eraf gehaald zat vol vuil, kan dat ook iets zijn?

Je zei in je startpost dat de voedingsstekker een beetje verbrand rook, denk dat je dat uit moet zoeken waardoor, stof in een systeem heb je altijd als je hem niet regelmatig schoon maakt, kan wel warmteproblemen geven, maar een brandlucht, ik weet 't niet, in een voeding, ok, dat kan wel ruiken, in de ventilator van de proc, ok, maar dan is de proc stuk, dat ruik je niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan