PC start niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

celonk

Gebruiker
Lid geworden
8 nov 2006
Hallo iedereen

Ik ben nieuw hier, en ik zit helaas met een probleem.

ik heb laatst allerlei computer onderdelen besteld, en ik wou het vandaag gaan assembleren. Toen ik klaar was sloot ik hem aan, en startte
hem op.

Helaas deed hij niet wat hij moest doen. De fans gaan aan voor 1 sec en gaan dan weer uit, en de comp gaat niet verder.

Ik heb naar alle stekkers en connectors gekeken en ze zijn allemaal goed.

ik heb alles geprobeerd maar ik kom er echt niet uit. In de handleidingen staat ook niks.

Misschien weten jullie wat ik fout heb gedaan.

groetjes,
Menno

PS. ik weet niet of dit de goede topic is, maarr het leek me wel geschikt

ja, heb er alleen maar 3 gekregen maar die 3 zitten eronder.

Vreemd maar 3,zou maar eens kijken of het niet toch tegen de kast komt je moederbord

ik heb net effe gekeken en hij zit overal een stukje boven de kast.

Joh..... kan van alles zijn...

Zit de cpu goed in z'n socket [echt gelocked, handeltje of klemmetje goed vast], is ie er bij de montage van het koellichaam niet weer uitgeschoten....

Zit de ram er goed in....

Staan je drives goed ingesteld [master/slave]
Zit de videokaart er goed in en heeft die zijn [eventuele] extra voeding [via klein stekkertje] gekregen

Geeft het ding nog een laatste piep voor hij weer uitschakeld?

ik heb alles even gechecked.
Alles staat goed en hij doet het helaas niet.

ik hoop niet dat er iets kapot is.. hijs splinterniew.

Om terug te komen op het punt van Bandit... hoe krijg je, als er maar drie afstandhoudertjes zijn, de onderdelen, zeker zoals ram waarop je echt fors moet drukken, en kaarten, goed in hun slot? Als het MoBo bij het aandrukken van die ram goed doorgebogen is [wegens slechte ondersteuning] kunnen er ook printbreuken zijn ontstaan.....

Zit de fan van de CPU op de juiste plek aangesloten [sommige mobo's hebben in bios een default instelling die maakt dat de PC acuut weer uitschakelt als er geen draaiende CPU fan wordt geconstateerd]

Moeilijk geval...

ik hoop niet dat de moederbord kapot is.. ik heb als ik stevig moest drukken zo goed mogelijk ondersteunt en zover ik weet zit de fan goed.

Hoe heb je dat "zo goed mogelijk ondersteunen" gedaan?

Een koeler gaat er 9 van de 10 keer niet echt makkelijk op, als ik mijn koeler erop gezet zou hebben met maar 3 afstandsbusjes dan zou mijn moederbord toch echt in 2en zijn gebroken.

Hoe heb jij dat gedaan? ( bevestingen van de koeler)

En welk gereedschap heb je allemaal gebruikt?
Want er zijn mensen die vergeten dat een magnetische schroevendraaien nou niet echt het meest veilige is.

Trouwens, het zou ook kunnen dat er iets kapot vanuit de winkel meegegaan is naar huis.
Gebeurd zo vaak.

MIsschien helpt het als je even neerzet om welk moederbord het gaat en welke videokaart(indien dit een losse is)

het gaat om een:
Asus P5B-E moederbord
en een PCI-E Geforce 7900 GT videokaart.

De cpu zat dichtbij een afstandbusje, ik kon zonder dat de moederbord door zou buigen de koeler vastmaken.

En ik heb een gewone schroevendraaier gebruikt.

Ben je niet vergeten de EATX12v aan te sluiten?
( 4 pins stekkertje vanaf je voeding naar ergens vlakbij de cpu)
En je hebt toch wel een voeding die minimaal 400watt is?

Probeer anders eens een andere videokaart in de pc ( als je die hebt)
Of haal eens een geheugen reepje eruit ( eventueel wisselen)

yes!!!!!!!!
David JIJ bent mijn held!!

het was inderdaad de EATX12v.
helemaal over het hoofd gezien

heel erg bedankt iedereen voor de moeite
het is opgelost :).

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan