Pc start niet

• Onderwerp starter Onderwerp starter mjmd
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

mjmd

Gebruiker
Lid geworden
6 okt 2007
Hallo

Ik heb net zelf een pc in elkaar gestoken vanuit losse onderdelen.
Ik heb alles correct aangesloten en alle onderdelen zijn aanwezig.

Het betreft een asrock dual vsta + core2d + geforce8400 + 550w voeding + dvddrive
Alles is nieuw gekocht.
Ik heb het panel voor de reset en start knoppen juist aangesloten.

Als ik de voeding in het stopcontact steek en dan de voeding aanzet dan branden de lampjes van mijn toetsenbord 1 keer en meer gebeurt er niet. De pc start niet op en er is geen verschil of ik nu op de start knop duw of niet.

Ik heb geprobeerd met een ander voeding, waarvan ik zeker weet dat ie werkt, en het resultaat was identiek hetzelfde.

iemand die kan helpen?
bedankt
Maarten

Heb je, om maar eens ergens mee te beginnen, de afstandsbusjes geplaatst?

Heb je, om maar eens ergens mee te beginnen, de afstandsbusjes geplaatst?

ja, maar kmoet zeggen dat de vorige mobo kaart kleiner was dan deze en daarmee zitten er onderaan geen afstandbusjes.

Lol, zou het kunnen zijn dat de afstandbusjes zorgen voor aparte aardingen en dat daardoor mijn systeem niet start?

Niet of fout geplaatste afstandsbusjes kunnen zorgen voor kortsluiting en beschadiging van je hardware.

Aan de andere kant, waneer er wel een paar busjes zitten (maar twee te weinig) dan zou je zeggen dat je moederbord geen direct kontakt maakt met je kast, maar dat moet je wel zeker weten!

dan ga ik eerst de ontbrekende afstandbusjes kopen en deze installeren

ik laat iets weten wanneer ik ze gemonteerd heb.

(damn, ik voel me stom nu)

er zat een micro atx in en ik heb een atx gemonteerd met de bevestigingen van de micro.
(kan dit leiden tot permanente schade?)

Laatst bewerkt:
Start knop misschien stuk?Verbind de pinnetjes op het mobo eens kort met een klein schroevendraaiertje.

Greetz

ok

ik heb de tussenstukjes gemonteerd en alles terug gestoken.
Nu draait de pc wel al, maar... ik krijg geen beeld te zien.

Hij start op en ik zie de cpu fan draaien, alsook de voeding, de leds van de hdd en de power branden ook, maar op het scherm is niks te zien.

Eventuele noodzakelijke extra stroomkabel op de grafische kaart aangesloten?

Eventuele noodzakelijke extra stroomkabel op de grafische kaart aangesloten?

Wel ik zie een fiche zitten, maar het is een indentieke fiche als voor de fan op het mobo + er zat geen extra kabel in de verpakking bij het mobo. (het is een xfx geforce 8400)
Ik denk niet dat het dat is.

Laatst bewerkt door een moderator:
er staat een 8400 bij voor vista , maar momenteel heb ik nog geen vista.
Zou het kunnen dat hij helemaal geen beeld geeft omdat het nog xp is die op de harde schijf staat die ik in de pc gestoken heb.

Het lijkt me niet dat dat er iets mee te maken heeft, er staat trouwens ook een 8400GS onder in de XP lijst.

Maar nogmaals, daar moeten we het niet zoeken volgens mij.
Lijkt er toch meer op dat er ergens iets niet goed is aangesloten.

Graka en hdd en worden warmer als de pc een tijdje draait. Er loopt dus tenminste al stroom door.

De voeding werkt blijkbaar, de hdd heb ik al eens gebruikt op een andere pc, de graka kan het ook niet zijn, aangezien bij de install guide staat dat je gewoon de kaart er moet insteken en je systeem aanzetten.

Normaal als de pc opstart krijg je een beep van de internal speaker, wel bij mij komt die niet, alsof ie ergens vast zit bij het opstarten.

Het probleem moet dan ergens bij het moederbord liggen? Of niet?

De voeding, daar noem je iets.
Die is blijkbaar al wat ouder wanneer je zegt dat deze in een ander systeem wel werkt.
Maar, dat andere systeem heeft vast niet dezelfde specificaties...

Welk merk en type voeding is het?

voeding is nieuw, ik had een andere voeding eventjes gebruikt, een oude, om te kijken of ie dan niet zou starten, maar dat was voor het probleem met de afstandbusjes ontdekt was.

Dus nu zit er een nieuwe 550W voeding in. Daar zie ik geen probleem.
Wat wel vreemd is aan de voeding is dat naast de 20polige atx stekker voor het moederbord nog een aanhangsel hangt van 4 polen. En dat er 2 4-polige atx12v stekkers zijn ipv 1.

En je begint je post met te zeggen dat alles goed aangesloten is:D

Op je moederbord moet, naast die 20-pins, ook een 4-pins 12 volt voedingsstekkertje aangesloten worden!!!

En je begint je post met te zeggen dat alles goed aangesloten is:D

Op je moederbord moet, naast die 20-pins, ook een 4-pins 12 volt voedingsstekkertje aangesloten worden!!!

Heb ik ook gedaan. Maar aan de voeding hangen er 2 4 pins 12v stekkers. 1 ervan heb ik aangesloten, de juist (kan ik zien aan de vorm van de pins)

(alle stekkers op het moederbord zijn bezet, behalve 1 voor usb, 1 voor infrarood, 1 voor clearcosmos, 1 voor game, 1voor HDMI en 1 voor HD_AUDIO)

Laatst bewerkt:
Tsja,

Mijn suggesties beginnen een beetje op te raken, misschien dat iemand anders nog ideeen heeft...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan