PC Start Niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Doppiie

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 nov 2008
Ik heb een probleem met mijn pc, als ik hem wil starten geeft ie aan; Missing operating system. Ik weet niet wat ik daar mee moet doen wil help mij a.u.b

Missing opperating system betekend dat er geen besturingsprogramma word gevonden. Heb je deze er wel op staan?

ja ik heb hem net 2 maanden geleden nog opnieuw laten programeren

staan er belangrijke bestanden op???
en heb je de cd van windows nog?? (of een ander besturingssysteem)

er staan vrij belangrijke bestanden op voor mijn school.
en ik heb de windows cd nog wel maar als ik die opnieuw wil installeren zegt ie dat ie de harde schijf niet kan vinden

nou dan klinkt het erg logisch dat de kabel van je hardeschijf misschien een beetje los zit,,,,als de cd zegt geen hardeschijf gevonden,,,,en je start op en hij kan geen besturingssysteem vinden,,,,,(kortom geen hardeschijf waar het op staat)
dan denk ik dat je hardeschijf los zit,,,,(of misschien zelfs kapot is)

als de cd zegt geen hardeschijf gevonden,,,,
Hoeft niet, het kan ook dat het een SATA schijf betreft waarvoor je drivers moet installeren (F6) gebruiken om met de dirver te laten installeren en de schijf met de windows cd-rom te kunnen zien.

als het aan de driver ligt zou de schijf het vanaf het begin af aan al niet moeten doen,,,,dus kortom vanaf wanneer de pc opnieuw werd geinstalleerd,,,,
als de pc het wel een hele tijd heeft gedaan na die installatie,,,en nu opeens niet,,,,lijkt het me logischer dat de kabels misschien losjes zitten of dat de schijf is overleden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan