pc start niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bart28

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2007
Mensen,

ik heb een nieuwe pc

mobo pkpl-am
proc Core 2 Duo E7400(2.80GHz,1066FSB,L2:3MB,rev.R0)
werkgeheugen 2x1gb ddr2 800 kingston valueram
voeding: aopen 380watt

Deze pc gaat niet aan. zelfs de koeling van de proc draait niet
Wat je ook doet het lampje op het mobo brandt maar pc gaat niet aan.

Wat heb ik zelf proberen te veranderen
andere proc erin
mobo uit de kast en op karton gelegd
werkgeheugen bankjes eruit gehaald
Andere voeding aangesloten

helemaal niets werkt wordt er totaal niets anders van de pc start neit op.

Nu ging ik ervan uit dat het mobo defect was en ik heb deze opgestuurd naar salland waar het mobo vandaan komt. Deze zeggen echter dat het mobo perfect werkt.

Ik heb het mobo nog even laten liggen om te aclimatiseren bij terugkomst maar weer gaat de pc niet aan.

Ik heb op de website van asus gekeken en deze proc met dit mobo moeten compatible zijn met elkaar

iemand een idee

Mensen,

ik heb een nieuwe pc

mobo pkpl-am
proc Core 2 Duo E7400(2.80GHz,1066FSB,L2:3MB,rev.R0)
werkgeheugen 2x1gb ddr2 800 kingston valueram
voeding: aopen 380watt

Deze pc gaat niet aan. zelfs de koeling van de proc draait niet
Wat je ook doet het lampje op het mobo brandt maar pc gaat niet aan.

Wat heb ik zelf proberen te veranderen
andere proc erin
mobo uit de kast en op karton gelegd
werkgeheugen bankjes eruit gehaald
Andere voeding aangesloten

helemaal niets werkt wordt er totaal niets anders van de pc start neit op.

Nu ging ik ervan uit dat het mobo defect was en ik heb deze opgestuurd naar salland waar het mobo vandaan komt. Deze zeggen echter dat het mobo perfect werkt.

Ik heb het mobo nog even laten liggen om te aclimatiseren bij terugkomst maar weer gaat de pc niet aan.

Ik heb op de website van asus gekeken en deze proc met dit mobo moeten compatible zijn met elkaar

iemand een idee

Geheugen kan defect zijn

Wat als je alleen de processor en de cooler aansluit, en 1 bankje geheugen. Gaat ie dan wel aan (alle overige hardware dus niet, in dit geval de videokaart, hardeschijf(en), dvd speler(s)/brander(s) etc).

Zo niet, probeer het dan met het andere bankje geheugen..

Ik neem aan dat je de pc zelf gebouwd hebt. Heb je de stekkertjes wel goed aangesloten? (staat in de handleiding van de moederbord hoe bepaalde stekkers moeten aangesloten worden).

Probeer anders even het stekkertje van de aan knop er af te halen, zet daar (op de 2 pinnetjes) heel voorzichtig even een platte schroevendraaier op. Kijk daarmee of ie nu wel aangaat (nog steeds gewoon met alleen de cpu + cooler / 1 geheugenbankje).

Niet? Kijk dan even of een bios reset wil. (Trek voorzichtig het batterijtje van het moederbord af voor 10 min / 15 min)

het is inmiddels opgelost, plugjes op het mobo waren niet juist aangesloten. er stond op het mobo een beschrijving maar die schijnt niet te kloppen

maar dan het volgende

de bios moet geflased worden. Alleen ik vraag mij af of ik in ergens kan vinden wat de huidige nummer is van de bios. Zo kan ik opzoek gaan naar een proc waar ik wel beeld mee krijg.

waarmee ik dan de bios kan flashen
MVG

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan