PC start niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ratata

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2009
Berichten
8
Mijn zoon heeft een pc op zijn kamer, maar hij is nogal van de knopjes intoetsen tijdens het afsluiten. Nu doet de pc helemaal niks meer met opstarten. Je hoort dat hij aangaat en je voelt het vennetje achter draaien, maar voor de rest helemaal niks. Ook het beeldscherm blijft op standby staan. Het scherm blijft dus uit/zwart. De CD rom gaat wel open.
Het is een OEM versie, dus helaas geen CD's erbij. Heb er al eens problemen mee gehad en toen een viertal Master CD's van PB gehad (nooit geen PB meer voor mij!) maar die doen ook niks. Er staan foto's op de pc die ik er nog eens af wilde halen voordat dit zou gebeuren... te lang gewacht dus.
Weet iemand hoe ik de pc weer aan de praat kan krijgen?? Desnoods de harde schijf als externe harde schijf aansluiten op een andere pc?
 
Goedemiddag,

Ja op knopen drukkende zoon is fijn he:D wat ik zou proberen is een bios reset.
 
Wat gebeurt er dan en hoe doe ik dat dan?
Ik wil niet alles kwijt raken...

Ja heel fijn zo'n vent en dan de hele tijd naast je staan te hijgen "papa heb je m al gemaakt?":(
 
als je je daarna nog eens opstart naardat de fans even hebben gedraaid en de computer weer uit is doet hij dan weer hetzelfde of start hij dan helemaal niet meer op

als hij helemaal niet opstart is meestal het probleem dat de opstart knop blijft hangen,
even de voorkant van je pc eraf halen daarin zie je een zwart knopje als die vast zit eruit halen,
om hem te maken zit er een zwart randje omheen die zit dan meestal los even terug duwen en hij doet het weer :thumb:
 
Hoi,

Je raakt niets kwijt door een bios reset hoor en inderdaad je kan de hdd ergens anders in hangen maar dan is het probleem nog niet opgelost heb je de bios al gereset?.
 
Goeie tip van die knop, die had ik ook van iemand anders gehoord. 'Helaas' werkt de knop gewoon.
Ik denk dat ik maar even dat BIOS resetten moet gaan proberen... heb ik nog niet gedaan.
Inderdaad kan de hdd er wel uit, maar ja m'n zoon is dan niet geholpen (anders koop je toch een nieuwe papa?).
 
Laatst bewerkt:
Hoi,


Ja als je zijn geld had zou je dat doen ja:D:D maar probeer de reset maar eens.Had al het idee dat het de knop niet was.
 
Zojuist bios reset gedaan, helaas zonder resultaat. Ook het alternatief (batterij verwijderen) werkte niet.
Nog andere opties??
 
Kijk eens of een ATX reset wil helpen. Haal de stroom van de PC af en hou de powerknop voor een seconde of 6 ingedrukt. Daarna stroom er weer op en kijk of de pc weer normaal wil opstarten.
 
Nee ook niet. Heb de pc open staan. Enige wat draait is de ventilator van de processor op het moederbord. verder zitten alle kabeltjes en dingen vast. Heb in het verleden wel eens problemen gehad met het geheugen (las niet alle geheugen wat erin zat), kan dat daarmee te maken hebben? Wellicht geheugenstaafjes even omwisselen?
Is er nog iemand die een andere optie heeft?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan