pc start nog steeds niet op (uitdaging)

Status
Niet open voor verdere reacties.

oppafashionnl

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2007
Dag beste forum bezoekers,

ik zit met een ontzettend en een naar mijn inzicht onoplosbaar probleem.

Sinds een jaar heb ik een pc, die het lange tijd goed heeft gedaand. Op een gegeven moment
gaf hij het laadbalkje van xp nog weer, maar starte vervolgens alsmaar opnieuw op.
Ik heb toen mijn SATA HD bij een vriend aangesloten en alle belangrijke bestanden eraf gehaald. (hij heeft toen ook even geprobeer xp opnieuw op deze schijf te zetten, maar dat lukte ook niet)

Ik heb vervolgens dit probleem hier geplaatst, maar er was geen oplossing.

Nu ben ik zover gegaan dat ik een nieuwe socket 939 moederboerd heb gekocht. Vandaag er in geplaats, vervolgens XP opnieuw geinstalleerd, maar na opnieuw opstarten blijft hij zwart, terwij hij eigenlijk de xp laadbalk moet laten zien.

Nu heb ik gister ook een nieuwe harddisk voor een andere pc gekocht. Gewoon via IDE. Deze draait uitstekend op de andere pc, ik heb er xp op gezet, maar wanneer ik hem via IDE op mijn pc aansluit doet hij het ook niet. Wel reageerd hij dan op een andere manier. Namelijk hij start weer automatisch opnieuw op. (dit zou kunnen liggen aan het feit dat hij niet via SATA is aangesloten)

Ik kan dan na het alsmaar opnieuw opstarten ook kiezen voor welke manier ik de pc wil opstarten. Alle keuze geprobeerd, maar bij 'opstarten in veilige modus' geeft hij op een gegeven moment aan 'load a347bus.sys' en dan slaat hij ook weer af en start opnieuw op.

Aan mijn grafisch kaart kan het niet liggen, want hij geeft wel gewoon beeld als ik in de bios zit of als ik kan kiezen tussen op welke manier opstarten (normaal, veilige modus etc.)

Ook aan mijn geheugen kan het niet liggen. Heb een andere kaartje van 512 mb uit een andere pc geprobeerd, maar gebeurd er nog steeds hetzelfde.

Ik hoop dat jij, de lezer, begrijpt hoe onmogelijk dit probleem is:confused:

Waar zou in vredesnaam de fout kunnen zitten. Dit is echt ongelooflijk.

Groet en lof aan degene die hieruit komt.

Jos

Tja, misschien zie je het meest voor de hand liggende over het hoofd?

Heb je de moederborddrivers wel geinstalleerd?

Ook al aan je voeding gedacht? Een slechtwerkende voeding kan namelijk dezelfde problemen geven.

Begin overnieuw, je kunt niet een windows installatie op een andere PC gebruiken op deze PC, of de chipset moet van hetzelfde merk zijn geweest.

Dus alle partities verwijderen met de XP setup, en nieuwe aanmaken en volledig laten formateren, dan doorgaan met de setup.

Overigens kun je alleen een SATA schijf gebruiken, als je ook de driverdisk erbij gebruikt, en met F6 tijden de installatie deze laden, alleen bij Intel hoeft dat vaak niet, als de instelling in de bios op enhanced staat, voor de SATA controller.

Ik vind de voeding wel een goede mogelijkheid. Ik heb nu 350 watt. Dat zou misschien te weinig kunnen zijn.

Maar voordat ik die stap zet, ga ik het eerst nog even met die SATA drivers proberen. Hoe moet ik dat precies doen? Wanneer hij bestanden aan het laden is van de xp cd op f6 drukken?

je kan wel een psu van 350 watt hebben .
maar heb je wel de 12 volt atx mollex op het bord geprikt .

350 watt bij goedkope voedingen is geen 350 watt bij A-merken als je snapt wat ik bedoel. Moest je voeding te zwak zijn zou ik niet verder gaan zoeken naar andere oplossingen vooraleer je ook andere kappotte onderdelen moet gaan vervangen door die voeding.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan