PC start normaal op, beeldscherm echter no input signal

Status
Niet open voor verdere reacties.

ddanielp111

Gebruiker
Lid geworden
22 sep 2013
Hoi,

Toen ik vandaag mijn pc wilde aanzetten kreeg ik de foutmelding no input signal. Normaal is dit zo verholpen door de computer opnieuw aan en uit te zetten... Deze keer niet dus.
In detail is dit wat er gebeurt:
1. Ik zet de pc aan.
2 PC start gewoon prima op (alle fans draaien, geen piepgeluiden, valt niet uit, etc.)
3. Beeldscherm geeft melding dat er no input signal is. (ik ben verbonden aan de PC met een HDMI kabel)

Oke dat is dus het probleem. Nu ben ik al 4 uur aan het zoeken naar de juiste oplossing en heb er al tig geprobeerd:

- Monitor vervangen, GEEN SUCCES
- HDMI vervangen, GEEN SUCCES
- VGA kabel geprobeerd, GEEN SUCCES
- Laptop aan monitor gelegd, SUCCES -> DUS de monitor doet het prima, en de hdmi kabel ook.
- RAM geheugen herhaaldelijk vervangen
- Videokaart er uitgehaald en er opnieuw in gedaan zodat deze goed vast zit, GEEN SUCCES
- Hele pc stofvrij gemaakt , GEEN SUCCES
- Ik heb zelfs met een gummetje voorzichtig de randjes van het ram geheugen schoongemaakt (Voor vele de oplossing op andere forums), GEEN SUCCES
- RAM geheugen eruit gehaald en de computer opgestart -> begon te piepen. Dit zou moeten betekenen dat het moederbord in orde is.

Tot zover weet ik dus enkel het volgende: Monitor in orde, HDMI kabel in orde en moederbord in orde.

Iedere oplossing is van harte welkom!

Met vriendelijk groet,

Daniël

Naar mijn weten wel. Op dit moment kan ik er echter onmogelijk achter komen aangezien mijn computer niet verder dan de 'no input signal' melding komt.

In ieder geval bedankt voor de reactie!

Kan je wel nog normaal opstarten in de veilige modus?

Hoi,

Je geeft prima aan wat je geprobeerd hebt maar mis eigen lijk hardware en voeding een slecht voeding kan ook wel eens te kort schieten;)

Nee, opstarten lukt helaas niet meer! @K1pje

Aan mijn voeding zal het niet liggen aangezien dat deze is: http://tweakers.net/pricewatch/322859/corsair-cx750m.html .
Verder heb ik mijn computer zelf gebouwd 1,5 jaar geleden. Zelf denk ik dat het met de videokaart te maken moet hebben aangezien ik alles al geprobeerd heb. (MSI N760 Twin Frozr Gaming 2GD5/OC) @modag

Groet,

Daniël

Helemaal kaal opstarten, alleen met CPU, systeemspeaker en voeding uiteraard, krijg je dan bios beeps?

Je hoort alleen alles opstarten wat voeding krijgt, het moederbord start niet op.

Hm dus als ik het goed begrijp moet ik dan de videokaart en het ram geheugen ontkoppelen? En is het een goed of slecht teken als ik beeps krijg?

Als alles eraf en eruit is zijn bios beeps een goed teken, plaats dan het geheugen per reepje, nog steeds bios beeps, plaats de videokaart, geen bios beeps bij 1 reepje geheugen of later de videokaart, dan weet je dat het die is.

Heel erg bedankt voor de reactie, ik ga het morgen testen en zal de resultaten laten weten ;)!

Groet,

Top! We hebben het probleem in ieder geval gevonden. Het bleek de videokaart te zijn. Deze zullen we terug sturen. Bedankt voor de reacties!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan