pc start op als je via knop uitzet

Status
Niet open voor verdere reacties.

dragos

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2007
Beste helpmij'ers ik heb iets vreemds aan me pc.
Als ik me pc via de knop uit zet wat ik soms doe.
Dan start ie na een tijdje vanzelf weer op?
Iemand enig idee hoe dit komt want het is wel vervelend doe ik hem uit wil ik gaan slapen start dat ding op :p
wel vervelend iemand enig idee ik hoor het graag.
mis opgelost voordat ik nu ga slape

Je kunt in de BIOS instellen wat er gebeurt als je de knop op de pc ingedrukt houdt. Wellicht staat dat op opnieuw opstarten i.p.v. afsluiten.
Maar het is beter om Windows je pc te laten afsluiten. :thumb:

Je kunt in de BIOS instellen wat er gebeurt als je de knop op de pc ingedrukt houdt. Wellicht staat dat op opnieuw opstarten i.p.v. afsluiten.
Maar het is beter om Windows je pc te laten afsluiten. :thumb:

dat weet ik waar moet ik dan kijken in de bios ?

Hoi !

Kijk es onder: Power Configuration, o.i.d.

Greetz,

Harry.

ik vind bij power management geen optie daarvoor er staat wel als as ofzoiets uitvalt power off

Hoi !

Geef even merk/type van je mobo, dan zal ik het voor je nakijken.

Greetz,

Harry.

Laatst bewerkt:
Het rare is, ik heb dat ook, het ligt aan de manier waarop je hem uitschakelt...
Als je hem aanzet en de knop ingedrukt houdt, dan gaat ie uit maar na een tijdje vanzelf weer aan.... (dit is bij MIJ het geval).
Je moet gewoon even ondervinden bij welke combinaties van het aan-/uitzetten het 'geval' voorkomt.

Het rare is, ik heb dat ook, het ligt aan de manier waarop je hem uitschakelt...
Als je hem aanzet en de knop ingedrukt houdt, dan gaat ie uit maar na een tijdje vanzelf weer aan.... (dit is bij MIJ het geval).
Je moet gewoon even ondervinden bij welke combinaties van het aan-/uitzetten het 'geval' voorkomt.

nee het is als ik hem uit wil zetten na een tijdje dat ik erop heb gezeten.

Druk je er kort op of houd je hem ingedrukt totdat hij uitgaat?

Als je hem kort ingedrukt houdt, gaat hij dan in stand-by of doet hij dan helemaal niets...

Kun je stand-by functie inschakelen?
Zoja, stel dan in dat als je hem kort indrukt hij uitgaat i.p.v. stand-by. Dan zou het probleem verholpen moeten zijn...

PS: Doe je dat eigenlijk om normaal af te sluiten of als je gedwongen daartoe bent (vastlopen)?

Kun je stand-by functie inschakelen?
Zoja, stel dan in dat als je hem kort indrukt hij uitgaat i.p.v. stand-by. Dan zou het probleem verholpen moeten zijn...

PS: Doe je dat eigenlijk om normaal af te sluiten of als je gedwongen daartoe bent (vastlopen)?

soms wel als die helemaal vastblijft maar soms duurd het lang om alles af te sluiten dan druk ik die knop ja hoe instellen harrysnor moet nog kijken voor mijn bios hoe dat moet bij mij

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan