Pc start op en valt na 3/4sec uit na uitbhaal fan processor

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik geef alleen maar aan dat het diverse oorzaken kan hebben.
Nu was in jouw geval die koelpasta natuurlijk wel de grootste oorzaak (heb ik het idee) dus ja.

De voeding in mijn pc ging nog wel aan hoor, en alles draaide maar het krijgt niet genoeg stroom meer en dus werkt het niet. (de aan en uitknop vna mijn pc wordt blauw als ik hem aanzet, maar dat deed hij niet meer, ondanks dat de pc werd aangezet. Plus het geluid van een vliegtuig wat niet op gang wil komen is voor mij een teken dat de voeding niet genoeg stroom meer geeft)
Vandaar dat ik het even aanhaalde.

Maar als ik het goed begrijp verander je gelijk alles. Nou, dan weten we nog niet waar het aan gelegen heeft. ;)

Nee ik ga de fan en de cpu veranderen waarmee de probleem begon ik ga er een.intel celeron dual core indoen (mischien doorgebrand ik had intel pentuim d 3.6 gHz) en dan kijken of hij werkt zo niet ga ik is zonder ram proberen te opstarten kijken wat die dan doet

Een CPU gaat niet zo snel kapot, oudere zonder een thermische beveiliging misschien maar die je hebt gebruikt niet.
Werkwijze als wel de voeding, ventilatoren en de devices nog werken.
Je dient wel zeker te weten dat de voeding goed is.

Bouw alles uit, leg het moederbord op een houten plank, met alleen de cpu
erin, hang er nu de interne luidspreker er aan, reset met de jumper clr-cmos, de bios,
of haal het batterijtje er een tiental minuten uit, met de voeding eraf.

Zoek de 2 powerswitchpinnen, waar dus eerst de powerswitch aan zat, even
onthouden dus, of in de manual van het moederbord kijken, dus ook de
videokaart, en de geheugenlatjes er/uit/af halen.

Sluit de voeding aan, en kortsluit even die 2 powerswitch pinnen met een schroevendraaier o.i.d., nu moet je
biosbeeps krijgen, er zit immers geen videokaart, en geheugen in, geen
signaal, voor 99% je moederbord overleden, mocht er ook nog een FSB switch of
jumpers op zitten, deze op 100mHz zetten, en nogmaals proberen.

Probeer het ook zonder CPU, dan krijg je een lange beep bij de meeste borden, maar helaas niet altijd en dus kun je zo niet controleren of de CPU goed is, maar die gaan zelden stuk, hooguit door oververhitting.

Wel bios beeps, 1 reepje geheugen plaatsen, en nogmaals proberen, eventueel omwisselen, weer
biosbeeps, de videokaart plaatsen, en monitor aansluiten, geen beeps wel
beeld,videokaart goed, wel beeps en geen beeld, videokaart niet goed.

Voor de manual, als je die niet hebt, kijk op het bord naar merk en type, en haal hem op bij de mobobakker.

inmiddels de fan gekregen die ik besteld had intel c25704-002 n 4923D D2
ik heb ook een intel celeron dual-core die nog 100% werkt gekregen van een vriend zou me pc weer werken indien ik die 2 vervang??

Ik heb de oplossing gevonden

Alles wat femke zij geprobeerd ook andere voeding maar pc werkte nog steeds niks mijn nieuwe fan zelfde als oude op .mijn intel celeron d gezet met koelpasta en toen oude voeding er op en hij werkte weer (taakbeheer gaf 99%cpu)

dus daarna mijn intel dual core 2 die ik van vriend had gekregen er in gedaan met koelpasta en fan om die ook te testen die gaf bij taakbeheer 8% tot 50%aan.nie meer dus de oude intel celeron d die er inzat vervangen voor een intel.dual core 2 en.hij werkt zonder 99%

dus wie dit probleem heeft of krijgt oude koelpasta vervangen en hij werkt weer (doet die dan niet fan even vervangen en koelpasta) en hij werkt weer dus voor niks alles er uitgehaald en een voor een kijken wat probleem is

Dus hier kan een slotje op voor opgelost

Laatst bewerkt:
Volgens mij hadden we dit toch gezegd in de eerste berichten. Koelpasta vervangen en je bent klaar.

Jij zelf begon her moeilijker te maken dan het was/is.

Maar fijn dat het verholpen is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan