Pc start op maar daarna loopt alles vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

SidneyR

Gebruiker
Lid geworden
17 sep 2012
Dag iedereen,

Even in het kort:

Ik heb een laptop gekregen van iemand om te repareren maar loopt momenteel vast na circa 5 minuten. Ik wil nog niet alles eraf gooien en proberen het zo op te lossen.
Maar omdat deze telkens vastloopt, iets van een hardnekkige malware, krijg ik niet de kans om iets te installeren..
Binnen die 5 minuten heb ik al geprobeerd om malwarebytes te installeren, dit lukte echter wanneer ik deze wil laten draaien dan loopt ie weer vast.

Nu heb ik via msconfig --> diagnostisch opstarten gedaan en dan blijft de pc wel gewoon werken, alleen krijg ik niet gevonden welke services ik moet opstarten om ook het internet te kunnen gebruiken..

In veilige modus opstarten werkt niet

Heeft iemand tips?

Hoezo werkt het niet om vanuit de veilige modus op te starten?

In ieder geval lijkt me dit rijp om te repareren met een "rescue disk". Zie bijvoorbeeld hier voor meer informatie over die van Kaspersky: klik

Ik zou eens naar de koeling kijken.
Dikke kans dat de processor na 5 minuten zo heet is dat hij uitgeschakeld wordt.

Thanks voor reageren alvast

Doordat ik via msconfig ( diagnostisch opstarten) blijkbaar wel wat dingen kan doen heb ik het volgende gedaan (via usb):
Malwarbytes cameleon gedaan ( oude versie, deze kon ik wel opstarten)
AdwCleaner
Junkware Removal Tool

( nu bezig met sas en die vindt nog heel wat trojans/adware)

Al deze tooltjes vonden verschillende zaken, na verwijderen dacht ik weer normaal op te starten maar helaas ding loopt gelijk weer vast.
Het lijkt mij dus niet met de koeling te maken, te hebben. Een bepaalde service blokkeert het gewoon allemaal vrees ik?

* Overigens met normaal opstarten kan ik in de eerst x aantal minuten snel naar uitvoeren gaan en alles uitvinken en opnieuw opstarten.. Als ik hiermee te lang wacht, is het niet meer mogelijk..

Raadzaam om naar een ander forum te gaan om logjes te posten?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan