Pc start op, maar valt meteen uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ranez

Gebruiker
Lid geworden
11 mei 2009
Hallo,

Als ik mijn oude pc opstart dan krijg ik het bios scherm te zien. Maar daarna valt de pc meteen uit. Hierna krijg ik de pc ook niet aan. Dan moet ik eerst de voeding loskoppelen en even wachten, hierna krijg ik de pc wel weer aan. Maar daarna valt hij ook weer na 2 seconden uit.

Kan het misschien zijn dat er kortsluiting veroorzaakt wordt, of dat er een onderdeel niet goed functioneert?

Ik wacht een antwoord af.

Ranez

Welk moederbord,Pc?
wordt de processor niet te heet?
Defecte geheugen.
Voeding defect?

Kijk ook eens op het moederbord,of er bolle condensatoren zijn,of geploft.

Laatst bewerkt:
Mijn moederbord is de MSI km4m-v

De processor wordt niet te heet. Omdat hij maar 2 seconden aan gaat en daarna uitvalt.
Mijn processor is een AMD Sempron 3000+

Ik heb 2x 512 geheugen en ik heb voor de zekerheid een geheugen balkje eruit gehaald.
Met een andere voeding krijg ik dit probleem ook.

Ik heb geen bolle condensatoren kunnen zien of condensatoren die geploft zijn. Misschien dat het aan de CPU ligt.

Wat ik eigenlijk gedaan heb is het volgende:
Mijn broers pc was kapot, precies dezelfde als de mijne. Hij had dus dit probleem. Dus ik heb mijn werkende CPU in zijn pc gezet. Dit heeft niet geholepn,nogsteeds hetzelfde probleem. Maar nu ik mijn CPU terug in mijn eigen pc gestopt heb, heb ik ook dit probleem op mijn eigen pc. Dus nu heb ik dit zelfde probleem op 2 pc's.

Misschien is het dan toch het moederbord ofzo, of het CPU. Maar het is heel gek, dat ik nu ook dat probleem heb.

Was zijn processor.defect,nu bij overzetten,de jouwe ook.
Haal de spanning er eens af,dan het batterijtje er even uit van je bios.
dan weer terug,en bios instellen.tijd datum.

Met terugzetten,naar de koelpasta gekeken? dun vliesje,en of vernieuwt?

Laatst bewerkt:
Mijn moederbord is de MSI km4m-v

De processor wordt niet te heet. Omdat hij maar 2 seconden aan gaat en daarna uitvalt.
Mijn processor is een AMD Sempron 3000+

Ik heb 2x 512 geheugen en ik heb voor de zekerheid een geheugen balkje eruit gehaald.
Met een andere voeding krijg ik dit probleem ook.

Ik heb geen bolle condensatoren kunnen zien of condensatoren die geploft zijn. Misschien dat het aan de CPU ligt.

Wat ik eigenlijk gedaan heb is het volgende:
Mijn broers pc was kapot, precies dezelfde als de mijne. Hij had dus dit probleem. Dus ik heb mijn werkende CPU in zijn pc gezet. Dit heeft niet geholepn,nogsteeds hetzelfde probleem. Maar nu ik mijn CPU terug in mijn eigen pc gestopt heb, heb ik ook dit probleem op mijn eigen pc. Dus nu heb ik dit zelfde probleem op 2 pc's.

Misschien is het dan toch het moederbord ofzo, of het CPU. Maar het is heel gek, dat ik nu ook dat probleem heb.

klinkt alsof je de cpu's door elkaar hebt gehaalt

Zou best kunnen.
De een hoeft niet gelijk aan de ander te zijn.
Maak ook je harddisk los,i V.m telkens opstarten.

CPU omgewisseld. Nu blijft de pc maar 2 seconden aan en springt daarna uit.

Er zit niet meer veel koelpasta op de CPU. Als het de hitte is, is 2 seconden dan niet erg weinig.

Tevens zal ik wel even een andere HDD proberen.

Nee,Geen hd.
Kan ook zonder.
Als je processoren wisselt,en de pasta is opgedroogt,werkt het niet meer.
Processor en koeler dan schoonmaken.

Laatst bewerkt:
Gedaan, nogsteeds hetzelfde probleem.

Als de pc uitvalt, dan kan hij ook niet meer aan. Dan moet ik eerst de voedingskabel uit mijn voeding halen. En daarna weer erop nieuw in doen en dan gaat de pc weer aan.

Ik zal de voeding wel even vervangen. Kijken wat er dan gebeurt. Maar zou het ook kunnen zijn dat er bijvoorbeeld kortsluiting wordt gemaakt ?

Ja,dat kan ook.
Ik heb een Giga bord liggen.
Sluit alles aan,NIKS.
Haal ik de 4 polig eraf,en start,doet hij het(zonder beeld) 4 polig erbij,uit.

Probeer een andere voeding,wie weet.

De voeding werkt goed. Getest in een ander systeem.
De CPU werkt ook goed, ook getest in een ander systeem.

Als ik die 4 polige eruit haal dan gaat blijft hij aan inderdaad. Maar zonder beeld.
Als ik de 4 polige kabel erin doe tijdens het opstarten, dan valt hij niet uit. Maar ik krijg geen beeld.

Kan dit beteken dat het moederbord defect is ?

Kan ook de processor zijn.
Moederbord blijft draaien.
Hebben jullie allebei DEZELFDE processor?

Ruil het geheugen ook eens om,op je bord.

Laatst bewerkt:
Jup dezelfde processor, geheugen geswitcht, maar heeft ook niet geholpen.
Het zijn precies dezelfde computers, behalve de voeding.

Ik heb vandaag koelpasta gekocht en aangebracht.
De computers vallen niet meer uit.
Dus deze vraag kan afgesloten.

Bedankt voor de hulp warander !!

En de anderen.
Zitten hier ook niet voor niets,he!:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan