PC start op met 'network boot cancelled..

Status
Niet open voor verdere reacties.

gerard69

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2002
PC van mijn zoon start op met mededeling: ''network boot cancelled by keystroke', ' pxe-mof exiting intel boot agent'..???!!!
'Reboot and select proper device or insert boot media in selected boot media in selected boot device and press key..'
'primary master hard disc device error' (van: american megatrends inc.'....
+ 'Intel Boot Agent FEv4.1.10 828656v'.

Ik snap er niet veel van, helemaal niet omdat ik zaterdag j.l. een legale windows xp bij "mijn zoon geïnstalleerd heb'....

gerard uiot groningen

Laatst bewerkt:
Zo te lezen probeerd de pc vanaf het netwerk op te starten.
Controleer de opstartvolgorde eens in het bios.
Meer over dit onderwerp lees je hier.

Bedankt voor de reactie,
ik doe mij best het en en ander door te lezen en te begrijpen

ps."
krijg van mijn zoon te horen dat de PC het weer 'spontaan' doet...(hoelang?!)

vraag: kan dat "network boot cancelled " ook komen door het spelen van spelletjes op internet...?? Bij mij thuis doet mijn kleinzoon dat wel eens, geen problemen, als kleinzoon bij mijn zoon spelletje 'runescape' speelt, dan sinds enkele dagen problemen met opstarten....??

Laatst bewerkt:
Als het om een bios-melding gaat, is dat niet mogelijk naar mijn idee.
Vreemd geval trouwens.

Thanks

Bedankt in ieder geval voor de verstrekte info.

Hopelijk blijft die pc van mijn zoon nu 'stabiel'...

Had wel een scherm met bios etc.

Tsja, wachten maar af en bedankt!!

Probleem doet zich weer voor....

Tsja probleem doet zich weer voor.....

Wat is precies de opstartvolgorde in het bios? Heb je daar nog naar gekeken?

niet opgeschreven....

of xp maat helemaal opnieuw installeren bij mijn zoon en dan de bios-volgorde opschreijven..??

hoe kom ik dan alweer in de bios-geegvens en welke items zijn dan belangrijk..??

gerard

Het bios en XP staan geheel los van elkaar, je kunt het gemakkelijk controleren, kijk maar eens naar mijn handtekening.

batterij er uit gehaald

en een uur eruit, daarna er weer in, nu 'doet ie 't weer....'

je handtekening, sorry, waar kan ik die vinden

nog bedankt voor je reaktie!

In post #2 had ik die link ook al gegeven (kijk in de link even naar plaatje #7&8), daar kun je lezen hoe het bios werkt.
De handtekening zijn die blauwe letters onder mijn bericht, daar staat die link ook in.

Voor wat beteft het eruit halen van de batterij. Op die manier zet je het bios naar de beginwaarden (default).
Controleer nu een de opstartvolgorde eens, mocht het probleem zich weer voordoen, kijk dan wederom eens in het bios om te kijken wat de volgorde dan is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan