pc start op met zwart scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

WillyD

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2006
Ik weet niet of ik in het goede hoofdstuk zit.

Ik wilde net me pc opstarten en kreeg een zwarte beeld waar stond Windows kon niet goed worden gestart............( en dan nog heel verhaal)

en dan kon ik kiezen tussen

veilige modus
veilige modus met netwerkmogelijkheden
veilige modus met opdrachtprompt

of windows normaal starten

ik heb toen gekozen voor windows normaal starten.

dan begint ie op te starten en dan krijg ik logo microsoft windows XP wel te zien.

maar dan gaat ie niet meer verder. Dan sluit ie vanzelf af en dan start de pc weer vanzelf op. en zo gaat het dan verder. Ik kan kiezen wat ik wil maar hij komt steeds terug in het zwarte scherm. Heb F8 geprobeerd en vanuit daaruit te starten maar niks

In de bios staat de hij als eerste boot vanaf de cd rom

Ik heb een Windows XP boot CD in de CD drive gedaan, opnieuw opgestart maar hij blijft terugkomen in het zwarte scherm,
Ik heb een Fujitsu Siemens pc met windows XP SP2

Kan iemand mij verder helpen.
Alvast mijn hartelijke dank

Groetjes
Willy

Ik weet niet of ik in het goede hoofdstuk zit.

Ik wilde net me pc opstarten en kreeg een zwarte beeld waar stond Windows kon niet goed worden gestart............( en dan nog heel verhaal)

en dan kon ik kiezen tussen

veilige modus
veilige modus met netwerkmogelijkheden
veilige modus met opdrachtprompt

of windows normaal starten

ik heb toen gekozen voor windows normaal starten.

dan begint ie op te starten en dan krijg ik logo microsoft windows XP wel te zien.

maar dan gaat ie niet meer verder. Dan sluit ie vanzelf af en dan start de pc weer vanzelf op. en zo gaat het dan verder. Ik kan kiezen wat ik wil maar hij komt steeds terug in het zwarte scherm. Heb F8 geprobeerd en vanuit daaruit te starten maar niks

In de bios staat de hij als eerste boot vanaf de cd rom

Ik heb een Windows XP boot CD in de CD drive gedaan, opnieuw opgestart maar hij blijft terugkomen in het zwarte scherm,
Ik heb een Fujitsu Siemens pc met windows XP SP2

Kan iemand mij verder helpen.
Alvast mijn hartelijke dank

Groetjes
Willy

Het enigste wat ik me nog kan voortstellen is de CD van Windows erin doen en dan maar de schijf te formatteren en opnieuw installeren een vriend van mij heeft dit ook gehad en er was gewoon geen andere keuze de BOOt sector zal wel beschadigd zijn geraakt.

groetjes Stephan

Hoi,

Je kunt ook proberen om via de installatie cd van windows xp op te starten en naar herstel te gaan door R te drukken. Daarna met chkdsk je scijf te controleren op fouten en te herstellen. Dit kan wel ff duren (ligt aan de groote van je hd!)
Typ na de prompt:
chkdsk /r
nu wordt je hd op fouten gescant, als hij klaar is toets:
fixboot
Er wordt gevraagt of er een nieuw opstartgedeelte geschreven moet worden. toets: J
Toets EXIT om opnieuw op te starten!

Succes..
Chico.

Het enigste wat ik me nog kan voortstellen is de CD van Windows erin doen en dan maar de schijf te formatteren en opnieuw installeren een vriend van mij heeft dit ook gehad en er was gewoon geen andere keuze de BOOt sector zal wel beschadigd zijn geraakt.

groetjes Stephan

Ik had de cd van windows erin gedaan, maar hij sloeg gewoon weer terug naar het zwarte scherm. Hij start nu helemaal niet meer. Er is geconstateerd dat het moederbord overleden is. We hebben hem gesloopt de gebruikte onderdelen eruit en een nieuwe gekocht. Ik werd helemaal ziek van dat ding. Nooit meer een Fujitsu. (maar dat is mijn mening.

Bedankt voor je reactie en hulp!
Groeten, WIlly

Ik had de cd van windows erin gedaan, maar hij sloeg gewoon weer terug naar het zwarte scherm. Hij start nu helemaal niet meer. Er is geconstateerd dat het moederbord overleden is. We hebben hem gesloopt de gebruikte onderdelen eruit en een nieuwe gekocht. Ik werd helemaal ziek van dat ding. Nooit meer een Fujitsu. (maar dat is mijn mening.

Bedankt voor je reactie en hulp!
Groeten, WIlly

Ik gebruik zelf ook een Fujitsu Siemens en heb de laatste tijd wel heel veel gelezen dat de PC's van Fujitsu Siemens overlijden en dan het meest nog het moederbord, ik heb er nog geen problemen mee gehad maarja,,
nu je weet dat het het moederbord was is deze vraag opgelost.

Groetjes stephan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan