pc start op ventilator draait super hard pc valt uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gowken

Gebruiker
Lid geworden
27 mei 2011
Zodra ik mijn knop indruk om de pc op de starten draait de ventilator supersnel, en na een paar tellen valt me pc uit.
het gebeurde ineens daarvoor nooit problemen ermee gehad

Dit riekt inderdaad naar een warmteprobleem.
Volg de raad van Bertus maar eens op.
Trouwens welke fan gaat zo snel draaien. Bv. casefan, processorkoeling, chipset of videokaart ?
In geval van de koeling van je processor zul je eens moeten overwegen om de geleidingspasta tussen het koelblok en processor te vernieuwen.

Laatst bewerkt:
Als hij na een paar seconde al uitvalt lijkt me dit geen warmte probleem, hoor je piepjes als je de PC opstart?

Voorbeeld uit de praktijk: ventilator losgelaten v.h. koelblok.

Een PC oververhit na een koude start niet al na, zeg 10 seconde. Daarvoor kan hij nooit snel genoeg opwarmen. Bovendien zei hij dat het opeens was, koelpasta dat er niet op zit is dus uitgesloten. Ik gok het toch op een andere probleem.

Hij doet piep broeeem en dan aakt die echt veel dingen
en het is de fan in het mdiden du weetniet welke precies.
maar normaal doet die broem en dan ff zachter en dan harder weer zeg maar, maar nu blijft die snel gaan

ik zal even de ventilator loschroeven
eb hem al eerder schoongemaakt nu lijkt die niet vol met stof te zitten maar we kijken wel even

normaal gaat die ff snel dan rustiger, nu blijft die snel gaan

Is dit die pc die de videokaart niet herkent?Zo ja...Ben je een beetje aan het rommelen geweest van binnen??

Naja videokaart werkt wel bij mijn vriend dus dat is wat anders,
En die is er ook uit,
Maar ik heb hem eraf gehaald zal hem ff helemaal schoonmaken en als die nog niet werkt zal ik het ff melden

@Paranoid
De betreffende pc was van mijn dochter en viel binnen 5 sec. uit. Ja zo snel gaat het, koppel je fan maar eens los. Als het koelblok iets v.d. processor is losgekomen (ja dat kan ook) dan heb je hetzelfde probleem.

Dat lijkt me duidelijk.
Kijk nog eens naar de post van MickJagger:o

Ik heb hem er weer opgedaan goed aangedraait opgestart en gewoon weer hetzelfde probleem..

die pasta i dat normaal een dikke laag?
want momenteel is het niet veel meer idd.
En ik geloof dat het de processor is ja.

Eerst goed schoonmaken (met keukenrol afvegen) ook het koelblok. Niet te veel pasta erop (processor), kun je evt. uitsmeren met een wattenstaafje en dan het koelblok plaatsen. Alleen koelpasta op de processor niet ook nog op het koelblok.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan