pc start opnieuw na slaapstand

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ruben94

Gebruiker
Lid geworden
27 feb 2009
Berichten
390
Hoi allemaal!

Veel te lang mijn neus niet laten zien hier, maar om meteen weer van start te gaan: Ik heb een probleem.
Mijn #@& moederbord is gewoon prut. Het bedrade internet werkte niet omdat de onboard netwerkdinges kapot is. Toen heb ik uit China een adaptertje besteld om de standaard internetkabel via een USB-adapter toch naar de PC te krijgen. Ik kreeg daarbij een driver, en alles werkt nu.
Alleen heb ik sinds ik die adapter (en dus bedraad internet) heb een probleem: Ik zet de PC altijd in de slaapstand, maar als ik dat nu doe gaat ie nadat Windows de slaapstand heeft voorbereid ineens opnieuw opstarten. Strondvervelend.
Aangezien dit niet het eerste probleem met het moederbord is, en de winkel waar ik 'm kocht failliet is, moet ik een ander moederbord halen, of is dit een ander probleem?

Cheers
Ruben
 
Hoi,

Ik snap niet waarom je niet gewoon een pci-netwerkkaartje hebt gekocht.

Voorbeeld

Of het volgende werkt weet ik dan ook niet.
Ga naar apparaatbeheer en klik met de rechtermuisknop op de naam van die (netwerk-)adapter.
In het menu op 'Eigenschappen' en in het volgende scherm op 'Energiebeheer'.
Controleer of er een vinkje staat bij 'Dit apparaat mag de computer uit de slaapstand halen' en haal dat weg.
 
Hoi,
Bedankt, ik zal het checken!
Waarom ik geen PCI-kaartje heb gekocht? Die adapter was 1 euro, en als ik zo'n PCI kaartje had gekocht, had ik net zo goed meteen een ander moederbord kunnen kopen.
Daarbij, ik heb maar 1 PCI-sleuf op mijn moederbord, en daarboven zit een videokaart met fan. Daaronder kan dus niks, anders loop de temperatuur meer dan 20 graden op.
 
Ik hoop dat je het met me eens bent dat dit een onzinverhaal is ..... ?
De prijs van een netwerkkaartje is bij lange na niet die van een moederbord en neemt zodanig weinig ruimte in, dat dat verhaal over de temperatuur ook niet deugt ... :confused:
Maar ik hoop dat het met mijn eerdere advies i.c.m. dat usb-geval lukt ..... anders toch maar zo'n pci-kaartje denk ik ....
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,
Ik had een netwerkkaartje van E25, en ik had bij een plaatselijke pc-boer een MSI moederbord van E40 gezien. Kreeg goede reviews.
Dat PCI-kaartje verhoogde de temperatuur van mijn ATI 4650 van 45 naar 65 graden, als je een goedkopere PCI-kaart weet die een stuk smaller is dan die ik geprobeerd heb, laat maar horen!
Maar de kans dat ik een ander moederbord koop wordt wel steeds groter...
 
In mijn eerste post zit een link, dus .....
En dat ding is voor die acht euri toch behoorlijk 'slank' zou ik zeggen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Stom van me, ja die link stond inderdaad al in de eerste post.
Die is zeker weten een stuk kleiner, en vooral goedkoper dan die ik had! Als ik deze set niet aan de praat krijg zal ik deze netwerkkaart zeker in overweging nemen.
Bedankt:)
 
Er staat geen energiebeheer bij de eigenschappen, ligt dat aan Win XP? De PC liep trouwens compleet vast toen ik één wijziging maakte in apparaatbeheer bij de netwerkadapter, volgens mij is dat ding gewoon 100% niks, net als mijn moederbord.
 
P1180425(1).jpg
Hoi,

Het werkt hier nog steeds niet, en i.p.v. dat de PC uitgaat terwijl hij in de slaapstand gaat (en ik dus alles wat openstond weer kon terugroepen) is hij nu naar een BSOD gegaan, zie bijlage.
Kan iemand mij uit deze ellende halen?
 
Laatst bewerkt:
Als ik dat BS eens bekijk gaat het naar vermeld om nieuwe hard- of software.
Dus het zou best eens kunnen liggen aan die goedkope prut die je in China hebt besteld ....

Ik weet niet of je 'voordelige' netwerkkaartje er nog steeds in zit.
Maar als dat het geval is, haal die er dan eens uit en probeer een paar keer, of het BSOD of het probleem met de slaapstand wellicht voorbij is.

En voordat je nu blijft 'schelden' op je moederbord, doe dan eerst een schone installatie van je pc c.q. windows XP.
 
Laatst bewerkt:
Ik ga de netwerkkaart iig opnieuw installeren, als dat niet helpt, moet ik even overleggen thuis. De onboard geluidskaart op mijn moederbord is nl. ook stuk, en ik heb maar 1 PCI sleuf.
Daarom zie ik dat moederbord liever vervangen worden... maar bedankt voor je hulp tot nu toe:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan