Pc start opnieuw op na het opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

mistice

Gebruiker
Lid geworden
23 sep 2009
Berichten
56
Hallo,
Ik zit met een probleempje waar ik nu niet echt vrolijk van wordt. Mijn pc start opnieuw op. Ik weet niet precies wanneer dit ontstaan is, maar mijn vader heeft precies hetzelfde probleem op zijn pc en dit is gekomen na een nieuwe update van Windows.
Ik dacht zelf eerst aan een virus, maar ik heb mijn pc al meerdere malen gescand met Avg en S&D en hier komt niks uit. Grote schoonmaak gehad met ccleaner en handmatig cookies en temp files verwijderd. Geheugenbankjes getest, omdat mijn pc geen beeld meer geeft na het opnieuw opstarten. Hierna heb ik mijn oude vriend Linux maar weer geïnstalleerd en hier start hij helemaal niet opnieuw mee op. Ik kan dus met enige zekerheid zeggen dat het probleem door Windows (of Windows software) veroorzaakt word.
Ik heb nogal wat bestanden op mijn pc staan en heb niet echt zin om van alles een nieuwe back-up te maken.
Mijn vader heeft Windows wel opnieuw geïnstalleerd en alle updates weer gedaan, maar het is niet verbeterd. Ik weet ook niet of dit puur toeval is dat wij nu dezelfde problemen hebben of dat dit met elkaar samenhangt. We gebruiken hetzelfde thuisnetwerk.

Ik hoop dat iemand misschien wat mogelijke oplossingen kan bedenken.
 
Probeer de drivers van je moederbord eens te updaten, kijken of dat helpt?
 
zover ik weet zijn er geen nieuwe drivers meer uitgekomen na 2007... en dat is al een tijdje terug. Mijn Windows is in het voorjaar nog opnieuw geïnstalleerd geweest dus zou als het goed is de nieuwste drivers moeten hebben.Het enige wat ik nog zou kunnen updaten voor mijn moederbord is de bios. Hier was ik al wel mee bezig, maar mijn usb'tje boot niet. Ik gebruik nu versie 0503.
 
Hoi,
start je pc in de veilige modus (meestal F8 trommelen tijdens de boot) en kies daar voor (met de pijltjestoetsen) "de computer niet automatisch opstarten" o.i.d. of indien geen probleem in de veilige modus, kies dan de optie " de instellingen die voorheen wel werkten" o.i.d. (de precieze tekst weet ik ff niet).
 
Laatst bewerkt:
Weet niet precies wat je bedoelt, het gaat erom dat mijn pc opnieuw opstart (uitvalt en reboot) zonder dat ik daar opdracht voor geef. Ik heb de veilige modus een keer geprobeerd, dus ben niet zeker of het probleem daar wel of niet is. Het opnieuw opstarten is meestal 2 minuten na het opstarten van mijn pc, maar kan ook pas na een uur zijn. Ik kan niet zeggen waar dit aan ligt. Processor gebruik is dan niet hoog, temperatuur is goed en heb niet elke keer dezelfde programma's open staan.

Behalve die update van Windows xp heb ik niks "groots" veranderd aan mijn pc. Niet aan software en ook niet aan hardware.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als je denkt dat het aan de update ligt deïnstalleer die updates dan eens. Je krijgt geen BSOD? Vink iig het automatisch opstarten bij geavanceerde systeemeigenschappen uit.
Windowstoets + pause/breaktoets>geavanceerd>opstart -en herstelinstellingen>vink uit "de computer automatisch opnieuw opstarten", als het goed is start je pc niet opnieuw op en blijft er een scherm staan met foutcodes.
 
Hoe verwijder ik een windows update die al gedaan is? Want ik geloof echt dat het ligt aan die nieuwe update. Mijn vader heeft windows alweer een herinstallatie gegeven. Voor die ene update werkt windows gewoon, hierna start hij alleen maar opnieuw op. Wel raar dat ik hier nog niet meer klachten over gelezen heb.

Ik heb de instellingen veranderd bij op en herstart instellingen, maar geen resultaat. Had echt gehoopt op een blue screen, daar valt nog wat uit te halen.
 
Start nog eens op in veilige modus en werk daar een tijdje in en kijk of je het probleem dan nog hebt.
http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows-vista/What-is-safe-mode
Heb je het probleem dan niet, dan is er een oplossing voorhanden. Je moet dit eerst uitproberen voor we de volgende stap zetten.
Een windows update kun je gewoon via het configscherm>software verwijderen (updates weergeven), maar dan moet je wel zeker weten of dat het probleem is.
Je kunt ook via systeemherstel die updates ongedaan maken, voordat de updates geïnstalleerd worden wordt n.l. door windows een systeemherstelpunt gemaakt.
 
Laatst bewerkt:
Ik had gisteren jammer genoeg geen tijd om mijn pc in de veilige modus te testen. Heb hem net 5 minuten in de veilige modus gehad, maar ook hier sluit hij vanzelf af. Toch een hardware probleempje? of toch windows? in Linux heeft hij minder problemen.
 
Dan lijkt het idd op een hardwareprobleem. Pc al eens open gehad? Dan kun je hopelijk zien wat er gebeurd als hij uitvalt. De zaak al eens goed schoongemaakt?
 
Mijn pc heb ik continu open voor de koeling. En uitstoffen doe ik elke maand met een kwastje. Ik heb vorige maand mijn ddr wat uitgebreid maar daar ligt het probleem niet aan. Ook als ik het nieuwe bankje eruit heb heeft hij dezelfde problemen. Ik zit er wel al een tijd aan te denken om een nieuwe voeding te kopen... deze is nogal oud en begint herrie te maken. Toch vindt ik het raar dat hij in Linux geen problemen geeft. Zover ik natuurlijk heb kunnen testen. Want gisteren avond heeft hij het toch 3 uur vol gehouden op Windows zonder opnieuw opstarten.

Edit: Probleem opgelost =) heb vandaag een nieuwe voeding gekocht.
 
Laatst bewerkt:
Ja een voeding kan soms de meest verassende problemen opleveren.
Mooi dat het uiteindelijk gelukt is en succes verder! :thumb:
(klik even op "zet status opgelost" in de donkerblauwe werkbalk, direct boven de beginposting v.d. site).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan