pc start opnieuw op na uitbreiding geheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.

mike0204

Gebruiker
Lid geworden
14 apr 2006
mijn pc start steed opnieuw op nadat ik mijn geheugen heb uitgebreid, de eerste 3 weken werd het geheugen wel weergegeven maar nu niet meer, er zit 1gb geheugen in maar er word maar 512 weergegeven, als k het gehuegen in een andere pc doe doet hij het wel, maar in me eigen pc doet doet het het niet, ook heb ik al geprobeerd om het in de andere bank te doen, maar daar werkt het ook niet en me oudere module doet het in ze allebij wel, maar als ik die nieuwe eruit haal die dus niet wordt weergegeven begint mijn pc hard te piepen, wat kan ik hieraan doen.

En als je het nieuwe geheugen alleen plaats?
Wat voor merk en type moederbord heb je?

Als ik het nieuwe geheugen alleen plaats begint hij ook te piepen,
ik heb een gigabyte 8s661fxmp-rz
alvast bedankt

En als je de kast eens even enkele minuten spanningsloos maakt dus de stekker er uit, wat doet die dan

als ik hem daarna weer aanzet heeft hij het nog steeds, zou het aan de bios kunnen liggen?

Hoe staan de timings in de MIT? alles op auto of zelf ingesteld?

En welk merk heeft het bijgezette geheugen?

De instellingen staan allemaal op auto, het bijgezette geheugen is van dane-elec

Het zou best mogelijk zijn dat het geheugen niet helemaal top is, dit zou je kunnen kontoleren door het geheugen in de pc te testen met MemTest waar deze het wel doet.

Tevens zou je er een mailtje aan kunnen wagen naar Gigabyte, je krijgt redelijk snel antwoord.

Of de module omruilen voor een ander merk, Kingston b.v. die wordt door bijna alle mobo's geslikt, het zou zomaar een kompatabiliteitsconflict te kunnen zijn.

er zijn veel combinatie problemen met geheugenmodules.
Vaak hebben zelfs de de fabrikanten zelf steeds andere merken chips erop zitten.

Bij spontane reboots kun je het beste het geheugen ruilen voor een ander merk

Hallo,

Als je nieuw geheugen hebt geplaatst controlleer of je wel zelfde type erbijzet
je zei DDR 333mhz is het vorige of wat er al inzit ook het zelfde?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan