pc start pas op na 5 resets

Status
Niet open voor verdere reacties.

newcom

Gebruiker
Lid geworden
11 okt 2009
Berichten
5
PC start pas op na 5/6 resets. Blijft steeds hangen in postcode en komt bij iedere reset steeds iets verder. Bios is al geflasht maar heeft niet geholpen.
 
Vermoedelijk is je geheugen niet goed.
Check voor de zekerheid eerst eens of al je componenten goed en stevig in de sloten zijn aangedrukt. Check ook of alle kabels goed vast zitten.

Ps welkom op helpmij
 
Koude strat problemen wijzen meer op een brakke voeding, zeker als het zo is dat de pc na een aantal starts wel opstart
 
Geheugen is uitvoerig getest en een bankje is inderdaad vervangen. Was inderdaad rot
 
nee dit had ik al gedaan voor ik de vraag stelde. Eerst alleen de eerste regel op het scherm en zo na iedere start steeds meer regels en bijbehorende postcodes.Tussendoor foutmelding over diskette A en geen bootsector e.d.
 
Zojuist een andere goed werkende voeding aangesloten. Dit heeft niet geholpen:(
 
Tussendoor foutmelding over diskette A en geen bootsector e.d.

Bootsector?

Laat je hd eens scannen met de testsoftware van de fabrikant, en of laat je s.m.a.r.t gegevens van je harddisk eens uitlezen op fouten.

Verder kan ik met mrmusic meegaan over een brakke/te zwakke voeding.
 
Bios

Probleem was nog steeds niet opgelost. Uiteindelijk moederbord vervangen door een AMD am3 en nieuwe processor en geheugen. Wel behouden oude voeding en harde schijf, die het nog prima doen. Alles draait nu weer perfect.
Conclusie: moederbord defect
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan